Почетна » Транспарентност: СНС у кампањи потрошила 5,8 милиона евра

Транспарентност: СНС у кампањи потрошила 5,8 милиона евра

од admin
0 коментар

 

Транпарентност Србија у извештају који је објављен данас на њиховој интернет страници наводи да “иако носи другачији назив, и ту је реч о средствима која потичу из буџета, на основу дотација које добијају парламентарне странке”.

“Пријављени трошкови преосталих 20 изборних листа су били око 400 милиона динара”, наводи Транспарентност Србија, која се позива на исправљене податке на сајту Агенције за борбу против корупције.

ТС наводи да је “Агенција исправила податке након што је ТС указала на бројне нелогичности”.

“Постојале су грешке у збирним износима, због чега су бројни медији првобитно објавили да је листа окупљена око СНС потрошила 182 милиона, а коалиција СПС-ЈС 62 милиона динара”, наводи се у извештају ТС.

Транспарентност Србија пише да “највећи део трошкова напредњака односи се на ТВ станице: око 293 милиона за огласе на телевизији, 166 за спотове и 15 за закупљене термине”.

Коалиција Социјалистичка партија Србије – Јединствена Србија потрошила је око 212 милиона, од тога 151 за ТВ оглашавање, а новац су прикупили из јавних извора (85,5 милиона), од прилога физичких лица (26,5 милиона), из сопствених средстава (3,5 милиона) и од кредита код АИК банке (96 милиона).

Листа Александар Шапић СПАС покрила је 57 милиона трошкова делом из буџета (34 милиона) и од сопствених средстава (23 милиона).

Покрет обнове краљевине Србије (ПОКС), који је остао испод цензуса, потрошио је износ близак оном који је и најавио пре избора – 45 милиона динара, а ова листа је из јавних извора добила 7,5 милиона, од донација физичких лица 14,5 милиона и од донација правних лица 23 милиона динара.

Испод цензуса су остали и радикали (СРС) који су потрошили 40 милиона – 7,5 из буџета, а остатак са рачуна за финансирање редовног рада.

Покрет “Метла 2020” је потрошио 33 милиона а приходовао 20 милиона, док је листа Савеза војвођанских Мађара (СВМ) потрошила 29 милиона, колико је и добила из јавних извора.

Транспарентност Србија наводи да су “укупни трошкови учесника у кампањи 21. јуна били мањи него четири године раније, када је СНС потрошила 771 милион, коалиција СПС-ЈС 359 милиона, а СРС 114 милиона динара”.

Како се наводи у извештају, СВМ је удвостручила трошкове у односу на кампању пре четири године, када је потрошила 13 милиона динара.

ТС оцењује да је “ниво јавности финансирања кампање и даље на ниском нивоу”, и наводи да су исправљени подаци о приходима и расходима објављени тек око два месеца након одржаних избора, док готово ништа од података није било доступно јавности док је кампања трајала.

“Поред тога, ни подаци који су сада објављени нису потпуни, јер актуелни прописи не предвиђају обавезу објављивања пружалаца услуга, па тако није видљиво на којим ТВ станицама, интернет сајтовима и на чијим билбордима је вршено оглашавање”, наводи се у извештају.

Транспарентност Србија наводи да ће тражити ове додатне податке од Агенције за борбу против корупције, ради поређења пријављеног са налазима мониторинга који су спровели.

ТС наводи и да је “у овој области неопходно да се побољшају и законска решења”, до чега није дошло “како у протеклих седам година, тако ни након прошлогодишњег међупартијског дијалога”.

Бета/Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар