Почетна » ЗЛФ: Спортски преноси РТС-а као једна велика реклама за кладионице

ЗЛФ: Спортски преноси РТС-а као једна велика реклама за кладионице

од Жиг Инфо
0 коментар

Зелено-леви фронт сматра да су спортски преноси на свим телевизијама, а посебно на РТС-у, постали једна велика реклама за коцкарнице и тражи забрану њиховог рекламирања. У рекламним блоковима на Европском првенству у фудбалу, скоро свака друга реклама је била за игре на срећу. Са друге стране, научне студије су доказале да што се коцкарнице више рекламирају, то је више патолошких коцкара. Због тога смо у скупштинску процедуру предали измене Закона о оглашавању које предвиђају потпуну забрану рекламирања игара на срећу.

Уколико за пример узмемо управо завршено Европско првенство у фудбалу, видимо да је наше друштво, укључујући и малолетнике, изложено темељној пропаганди приређивача игара на срећу. Наиме, више од половине свих реклама на РТС-у, било је посвећено коцкарницама, рулетима, слот машинама или кладионицама. Промовисање оваквог вида понашања које изазива озбиљне болести зависти, растура породице и уништава животе је за време утакмица репрезентације Србије видело преко 2 милиона гледалаца. Према проценама, више од 300 хиљада грађана Србије има проблем са зависношћу од коцке, а свака десета особа која се повремено клади, развија неки стадијум зависности од коцкања.

Наша репрезентација, играчи појединачно, селектор, стручни аналитичари попут Радета Богдановића, који се у склопу преноса, свако вече појављује у домовима милионског аудиторијума, постали су маскоте и промотери кладионица. Кладионице су спонзори целих фудбалских лига, попут Супер лиге и Прве лиге Србије, Ватерполо савеза или Олимпијског комитета Србије. Кладионице су нашле начин да уђу и у живот ученика основних и средњих школа спонзоришући и бестидно се рекламирајући на спортским теренима у школама широм Србије, што оставља огромне последице на цело друштво, а поготово малолетнике и младе.

Научне студије које су узеле у обзир преко 1000 истраживања, чланака и књига на тему везе између оглашавања и болести зависности од коцке, дошле су до недвосмисленог закључка да постоји јасна везе између оглашавања и распрострањености болести зависности од коцке. Ова веза се посебно уочава код младих и социјално угрожених група.

Позивамо грађане да потписом подрже ове измене закона којима се забрањује рекламирање коцкарница.

https://www.peticije.online/zabrana_reklamiranja_kockarnica_-_podrka_izmeni_zakona

Можда ти се свиди

Оставите коментар