Почетна » Зауставне траке претворити у жуте траке на деоницама где настају гужве

Зауставне траке претворити у жуте траке на деоницама где настају гужве

од Други Пишу
0 коментар

Зелено-леви фронт / Не давимо Београд предлаже да се на најоптерећенијим деоницама бившег ауто-пута, обележе жуте траке за јавни превоз и такси возила, тако што ће се искористити некадашње зауставне траке.

Могућност за увођење жутих трака, отвара процена да би се скретањем транзитног саобраћаја на обилазницу ка Бубањ потоку, саобраћај кроз град преко бившег ауто-пута смањио за најмање 10 %.

Предлажемо да се исто уради и на мосту Газела, тако што ће се крајње десне траке претворити у жуте траке за јавни превоз и такси возила. Према анализама Секретаријата за јавни превоз, једна од најоптерећењији деоница у граду је управо на потезу од Сава Центра до Аутокоманде, са око 4000 путника на сат, када је у питању јавни превоз, док се деоницом у вршном сату превезе 5600 возила.

“Постоји огромна диспропорција у простору који заузима 4000 путника у јавном превозу и тај исти број путника у приватним возилима која прелазе мост. Да би се деоница учинила проточнијом, потребно је повећати број путника у аутобусима градског превоза, и смањити број приватних аутомобила који мост прелазе у вршном сату, а то се може извести само увођењем независних трака за јавни превоз”, каже Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Зелено-леви фронт.

Овај потез је неопходан како би се побољшала тачност и повећала просечна брзина јавног превоза, којим се обави скоро 50 % дневних градских путовања. Са друге стране, уколико се град Београд одлучи да се ауто-пут претвори у типичну градску саобраћајницу, кроз коју ће аутомобили моћи да се крећу свим саобраћајним тракама укључујући и бившу зауставну, то је пут у саобраћајну катастрофу од које град неће моћи да се опорави. Саобраћајно правило индуковане потражње каже да неселективно повећавање капацитета саобраћајнице само повећава број аутомобила који ће прећи мост, док гужве остају исте. Пример за то је мост Газела, који је 5 пута премашио капацитет возила за који је за њега предвиђен кад је грађен.

Зелено-леви фронт предлаже и да се повећа број аутобуса на деоницама које саобраћају бившим аутопутем и да се на тај начин грађанима понуди алтернатива да би за мање од 30 минута стигли до куће до жељене дестинације. План ЗЛФ “Од куће до посла за 30 минута” погледајте на: https://nedavimobeograd.rs/javni-prevoz

Можда ти се свиди

Оставите коментар