Хаварија у градском превозу је резултат јавашлука, небриге и недостатка контроле приватних превозника које је ангажовао град Београд, за шта су директно одговорни СНС и СПС.
Јуче се у једном од аутобуса приватног превозника Банбус појавио дим и путници су морали да изађу у близини Славије, док се аутобус 581 приватног превознка Ласта који вози ка Степојевцу – запалио. Недавно је на линији 78 отпао точак, а самозапаљивања аутобуса на линији 511 су редовна појава.
“Приватизација линија ГСП-а није добра идеја, јер не постоји довољна контрола квалитета услуге, али ни квалитета возила ових превозника. На све ово власт ћути, а док аутобуси градског превоза горе – Шапић се чешља”, каже Зоран Буквић, координатор Зелено-левог фронта за саобраћај. “Ситуација у аутобусима је толико алармантна, на би на њиховим вратима требало да стоји налепнице – улазите на сопствену одговорност”, додао је Буквић.
Овакво стање није нешто што се статистички може подвести под неминовно, а Зелено-леви фронт на ситуацију са градским превозом упозорава већ неколико месеци. С обзиром на то да су у питању углавном “буразерски” договори владајуће странке, јасно је зашто нема ни контроле, ни санкција за ове превознике.
“За Зелено-леви фронт приоритет у граду је решавање саобраћајног колапса и спречавање даљег распада ГСП-а, на чему се систематски ради већ десетак година. Наша политика је улагање у јавни превоз, оптимизација линија, увођење жутих трака, а не историјски ревизионизам и свађа са Титовим гробом”, каже Добрица Веселиновић.
Зелено-леви фронт позива надлежне инспекције да што пре уђу у погоне приватних превозника, да се стопирају штетне приватизације и заштити безбедност наших суграђана.