Предлог пројекта јавно-приватног партнерства за уступање линија јавног превоза на потезима 100 и 700, усвојен је од стране Привременог органа града Београда експресно на телефонској седници, иако су надлежности Привременог ограна искључиво неодложни послови у вези са нормалним функционисањем града. Овај посао у трајању од 10 година, вредан је више од десетина милиона евра.
Детаљним увидом у анализу овог јавно-приватног партнерства која представља основ за будући тендер којим ће се приватним превозницима уступити потез 100 и потез 700 градског превоза, није било могуће наћи образложење зашто се уопште прибегава приватизацији.
У последњих неколико година се на тендеру у граду Београду појављује само један понуђач, што је и овде случај, што имплицира да је тендер унапред договорен, а да је осталим потенцијалним понуђачима кроз саме услове послата порука да не улазе у такмичење за тај посао.
„Поента тендера је да имамо конкуренцију, јер када имате шта да изаберете, онда је квалитет бољи, а и цена може бити повољнија. Са друге стране, када се унапред зна исход и да конкуренције нема, сваки приватник ће тежити да максимализује профит и понудиће максималну цену. То утиче да грађани претплате услугу и добију лош квалитет, па тако можемо видети да су аутобуси небезбедни, често се самозапаљују и нажалост смо имали и смртни случај јер је са точка приватног првозника на линији 78 отпао точак“, изјавио је Зоран Буквић, координатор групе за саобраћај Зелено-левог фронта.
Зелено-леви фронт истиче да су једина решења за саобраћајне гужве у Београду: сређивање јавног саобраћаја, улагање у ГСП, оптимизација постојећих и увођење нових линија, ширење мреже жутих трака и опсежно улагање у шинске системе и БГ воз, што нудимо кроз план „Од куће до посла за 30 минута“.