Новинар је тестирао четири начина за хлађење врелог аутомобила и открио који је најефикаснији.
Паклена врућина која вас чека када отворите врата аутомобила несумњиво је најгори део лета.
Питање је, који је најбржи начин да се топлота извуче из аутомобила? Аарон Миллер из Тхриллист-а одлучио је да истражи овај проблем тестирањем различитих метода хлађења аутомобила.
Резултати су били изненађујући чак и за њега, а ево како је изгледао његов експеримент.
Метод 1: Укључите клима уређај и сачекајте
„Да бих добио контролно очитавање, урадио сам најочигледнију, основну ствар која се може замислити. Упалио сам ауто, упалио климу на максимално хлађење и пустио систем да ради свој посао. Нисам се возио около, што је било најбоље што сам могао да урадим да симулирам ужасан саобраћај у шпицу“, објаснио је Милер о свом првом експерименту.
„Температура у ауту када сам ушао била је 53 степена. Након налета топлог ваздуха у моје лице, хладан ваздух је почео да струји за неколико секунди… али остатак аутомобила? Још увек је било као пећ. Десет минута касније температура ваздуха је пала на 43 степена, а после петнаест минута на 41 степен. Када је прошло двадесет минута, у ауту је било 39 степени и комшије су вероватно помислиле да нешто није у реду са мном, па сам одлучио да прекинем експеримент. У том тренутку напољу је било тачно 37, а унутра 39 степени, што и није тако лоше. С друге стране, чекати двадесет минута да се добије овај резултат је веома лоше. Сигурно не бисте желели да уђете на пословни састанак након вожње у тако расхлађеном аутомобилу“, резимирао је Милер резултате свог првог метода.
Метод 2: Вожња са спуштеним прозорима и укљученим клима уређајем
Милер се на други експеримент хлађења путничког простора у аутомобилу осврнуо следећим речима: „Пре неки дан сам урадио оно што претпостављам да већина људи ради када уђу у врела кола: спустио сам прозоре, окренуо клима уређај на максимум и покренуо ауто. У путничкој кабини је било хладније него претходног дана, свега 52 степена. После два минута поново сам затворио прозоре, а до седмог минута температура је у колима пала на 43 степена. После десет минута температура у аутомобилу била је 38 степени, а после петнаест минута 36 степени. То је пуних 5 степени предности у односу на први метод за исти временски период“.
Метод 3: Вожња са затвореним прозорима и укљученом климом
„Трећег дана сам поново укључио климу на максимум и одвезао се, али овог пута са затвореним прозорима. Температура путничке кабине је после пет минута пала са 59 на 50 степени. У колима је после десет минута био 41 степен, а после петнаест минута 34. На крају, после двадесет минута, температура је пала на 31 степен“, написао је Милер о резултатима свог трећег теста хлађења аутомобила и додао: „Знам шта мислите. Како се аутомобил спорије хлади са отвореним прозорима него са затвореним прозорима? Па, то има пуно смисла. Када отворите прозоре, испуштате, наравно, много топлоте, али и много тог благословеног, хладног ваздуха. Та два процеса се међусобно поништавају, што само одлаже хлађење возила.“
Метод 4: Хлађење врата
Милер је свој последњи тест објаснио на следећи начин: „Користио сам своје знање физике за овај експеримент. Спустио сам прозор на страни сувозача, а затим померио врата возача око 5-6 пута. Моја идеја је била да створим област ниског притиска која буквално усисава врућ ваздух из аутомобила. Када сам завршио, упалио сам ауто, упалио клима уређај до краја, затворио прозор на страни сувозача и одвезао се. Ауто је овог дана био мало дуже на сунцу, па је у путничкој кабини било 57 степени, што би била идеална температура да ми је циљ био да се лепо ознојим у сауни.“
Милер је наставио: „После пет минута, био је 51 степен… а онда је дошло до много већег пада температуре него што сам очекивао. Само минут касније, у колима је било 47 степени, па 41 после још шездесет секунди. До десетог минута температура је већ пала на 37 степени и тада сам одлучио да искључим климу. Пет минута касније, термометар је показао 32 степена. Веровали или не, аутомобил је наставио да се хлади и након двадесетак минута, а у путничкој кабини је било прилично угодних 30 степени. Напољу је било 38 степени, као и претходна два дана“.
А победник је…
Хлађење аутомобила померањем врата лево-десно неколико пута са спуштеним прозором на страни сувозача је најбржи начин да се аутомобил охлади у првих неколико минута од других. Овом методом, путничка кабина постаје хладнија за 2,2 степена сваког минута. Саветујемо вам да га увек бирате, а ако желите да убрзате процес хлађења, чим уђете у аутомобил, почните да возите, јер клима боље ради у аутомобилу који је у покрету, пренеле су Вијести.ме.
Shutterstock