Велики градови у Србији, попут Новог Сада и Суботице већ годинама користе посебна правила за наплату карата у јавном превозу при уласку путника на предња врата. План је да се то ускоро уради и у Београду.
Током наредног периода биће повећан број контролора, али и измењена процедура уласка и изласка из возила, као и валидације карата.
Како кажу из градске управе, грађани се углавном придржавају тог правила и јавни саобраћај се у овим градовима одвија несметано, али у Београду где аутобусе, трамваје и тролејбусе користи више од 800.000 грађана, ова идеја, иако годинама најављивана, никада није спроведена у дело.
Ипак, да смо сада на корак од реализације рекли су из Секретаријата за јавни превоз и најавили да ће ускоро доћи до померања апарата за оверу карата.
То ће се пре свега десити ради уређења „протока“ путника у возилу и да ће, сходно томе, путници убудуће бити усмеравани да улазе на прва врата код којих су позиционирани апарати за оверу карата, што ће свакако бити највећа промена.
Улаз на једна – излаз на друга врата
– Промена позиције валидатора у једном броју возила јавног превоза путника условиће и промену технологије кретања путника кроз возило, како је то већ најављено у претходном периоду. Путници ће бити усмеравани да улазе на врата на којима се налазе валидатори, а излаз ће бити на другим вратима. Путници ће се кретати кроз возило и на тај начин ће се постићи бржа измена путника (улаз и излаз из возила), а све то ће укупно, уз остале мере, утицати на повећање комфора за путнике у јавном превозу – кажу из овог секретаријата.
Већи број контролора
Најављено је да ће доћи и до помака по питању куповине карата за превоз, а новоосновано јавно комунално предузеће у плану има повећање броја контролора.
– У складу са плановима новог јавног комуналног предузећа које ће се бавити наплатом превозне услуге у јавном превозу путника на територији града Београда, број контролора би требало да буде повећан – наводе из секретаријата за јавни превоз.
Према њиховим речима Град Београд ће у наредном периоду наставити да подржава ЈКП „ГСП Београд“ у модернизацији возног парка из чега се да закључити да би на улицама престонице ускоро могла да се нађу и нова модернија возила.
Проблем превеликог броја путника
Ипак, у претходном периоду није само било проблема око наплате карата, већ су се поједине линије имале велики број путника, међутим, то више није случај.
– Линије градског превоза путника које су имале висок ниво оптерећености (линије које су бележиле већу попуњеност и линије које имају велике измене путника дуж трасе линије) су линије 17, 23, 27, 31, 65, 83 и 95. Укључивање нових возила на компримовани природни гас утицало је на повећање поузданости рада возила ових линија, тако да оне сада бележе задовољавајући ниво оптерећености – навели су из Секретаријата.