Autobusi krcati, putnici negoduju, radovi menjaju trase

1577170919543307
Drugi Pišu
oktobar 12, 2022

0 komentara

10 min čitanja
8

Poslednjih nedelja vozila stižu na stanice prepuna tako da samo na snagu i mišiće uspe da uđe po dvoje-troje. – Red vožnje teško je uhvatiti.

Kontrolorima će biti naloženo da u narednim mesecima ne budu represivni, već da samo sugerišu putnicima šta treba da rade u vozilima, najavio je nedavno gradonačelnik Aleksandar Šapić. A, da i nije pametno da poslednjih dana kontrola u vozilima bude rigorozna najbolje ukazuju slike iz javnog prevoza u poslednjih petnaestak dana. Jer, gotovo da nema dana u sedmici a da gužve nisu nepodnošljive. Guranje ljudi kod vrata kako bi još neko ušao iako mesta nema u vozilu, ostajanje po 20, 30 ljudi na stanici baš zato što u autobusu nema mesta za sve, opravdani gnev i nezadovoljstvo i u vozilima i na stajalištima… – u svakom delu dana i u svakom delu grada danima je ovako.

A zašto nema dovoljno vozila na ulicama i zašto se ne poštuju redovi vožnje, kao i da li će konačno neko zbog toga snositi odgovornost, za sada Beograđanima niko ne odgovara

Koliko se redovi vožnje ne poštuju i koliko s razlogom putnici negoduju ukazuju scene na mnogim linijama.

Jedna od njih je i 26. Na njoj je putnike, kako neki od njih navode za naš list, u subotu po podne u smeru Braće Jerković – Dorćol snašlo sve što ih je moglo snaći, od izostanka polazaka, preko nepodnošljive gužve i ostajanja mnogih putnika na stajalištima, do preusmeravanja.

Nešto pre 14.15 časova na stanici Dragice Končar 1 u naselju Braće Jerković, kako ističu građani, bilo je tek dva-tri putnika. Pošto, dodaju, znaju da subotom u to vreme 26 nailazi na sedam-osam minuta, nisu se čudili misleći da im je prethodni autobus otišao „ispred nosa”. Ali, prošlo je i 14.30, pa i 14.35, a nijednog vozila na stanici gde staje isključivo „dvadesetšestica”. Tad je bilo već dvadesetak ljudi. Prvi autobus naišao je nešto posle 14.45 i posle izostanka čak četiri autobusa koji su po redu vožnje morali da naiđu u tom periodu. Kada su se vrata otvorila, niko nije izašao, na jedvite jade uguralo se pet-šest putnika.

Ništa bolja slika, navode sugrađani, nije bila ni na narednoj stanici, Jovana Bijelića, jer i tu mnogo putnika nije uspelo da uđe. Tek na stajalištu Centralno groblje, gde je čekalo 40-50 putnika, deo njih je izašao, deo je ušao, ali opet dobar deo ostao je na stajalištu. I tako od stanice do stanice.

Očekivalo se da, kada autobus izbije na Bulevar kralja Aleksandra, bude nešto bolja situacija jer se tu ukršta više linija, ali nada je bila uzaludna. Duž celog bulevara na svim stanicama, koliko ljudi je izlazilo, toliko je i ulazilo, pa je u „dvadesetšestici” neprestano bio „čovek preko čoveka”. I tu nije bio kraj neprijatnim iznenađenjima jer kada se stiglo do Trga Nikole Pašića, navode pojedini koji su se našli u tom autobusu, shvatili su da mu je i izmenjena trasa i da umesto preko Terazija i Kolarčeve ide preko Dečanske i Makedonske. Uz uzdah, koliko-toliko, svežeg vazduha usledio je konačno i uzdah olakšanja mnogih kada su izašli na Trg republike.

– Uf, konačno! – slično su reagovali mnogi koji su napustili vozilo na Trgu.

„Dvadesetšestica” nije jedina linija sa takvim problemima. U redovnim okolnostima, što svakako nisu prethodnih petnaestak dana, ona je čak i prilično redovna. Ali, ovde je poslužila samo kao slikovit primer onoga što se danima građanima dešava – da vozila nema više od pola sata, da su u njima nepodnošljive gužve, da putnici ostaju na stanicama… I baš zbog svega toga, jer ovo nije priča samo od „dvadesetšestici”, nego o nepouzdanom i lošem javnom prevozu u glavnom gradu danima, ne bi bilo dobro da kontrola bude rigorozna i represivna.

A zašto nema dovoljno vozila na ulicama i zašto se ne poštuju redovi vožnje, kao i da li će konačno neko zbog toga snositi odgovornost, za sada Beograđanima niko ne odgovara. Nezvanično se može čuti, dok se čekaju neredovna vozila, da je njihov broj smanjen zbog nestašice goriva. Zvanično, tako nešto za sada niko ne potvrđuje.

Niste overili? Ma, nema veze

Da su i kontrolori svesni da u trenutnim okolnostima nije pametno da teraju građane da overavaju karte (što bi svakako bilo razumno da je prevoz redovan i kvalitetan) poručuju i iskustva građana. Čitateljka Borka Vuksanović juče je, kaže, u autobus 77 ušla na stanici posle Gradske bolnice, a odmah na narednoj ušlo je i dvoje kontrolora.

– Kada mi je prišao kontrolor, iskreno sam mu rekla da sam ušla na prethodnoj stanici i da sam zaboravila da overim kartu i pružila sam mu karticu. Upitao me je dokle idem. Odgovorila sam da idem do Makedonske na šta je uzvratio: „Ma ubrzo izlazite, ne overavajte” – ispričala je vidno iznenađena Vuksanovićeva.

Izmene na lijama 25, 25P, 26 i 26N

Tokom izvođenja radova na sanaciji defekta na kanalizacionoj mreži u Ulici Maksima Gorkog, do 17. oktobra biće promena u radu linija javnog prevoza, saopštavaju iz Sekretarijata za javni prevoz. Radovi se izvode na kolovozu u zoni raskrsnice sa Ulicom gospodara Vučića i ta deonica biće potpuno zatvorena za saobraćaj. Vozila sa linija javnog prevoza 25, 25P, 26 i 26N saobraćaće na sledeći način:
– u smeru prema Voždovcu ulicama Maksima Gorkog, Južnim bulevarom, Đerdapskom, Gospodara Vučića, Kruševačkom i dalje redovnim trasama;
– u smeru prema Vukovom spomeniku ulicama Kruševačkom, Gospodara Vučića, Grčića Milenka, Južnim bulevarom, Maksima Gorkog i dalje redovnim trasama.
Privremeno se uspostavlja stajalište Kruševačka u Kruševačkoj (smer ka Voždovcu) na poziciji ED stuba koji se nalazi ispred kućnog broja 6.
Privremeno se ukidaju stajališta Tetovska, u oba smera, i Južni bulevar, u smeru ka Vukovom spomeniku.
Vozila na izmenjenom delu trase koristiće sledeća stajališta: u smeru prema Voždovcu – Južni bulevar u Ulici Maksima Gorkog, Kruševačka i Dušanovac (Pošta) u Kruševačkoj ulici, dok će u smeru prema Vukovom spomeniku koristiti stajališta Dušanovac (Pošta) i Kruševačka u Ulici kruševačkoj i MPI u Južnom bulevaru.

 

Dejan Aleksić, Politika

Poslednje