BAHATOST U LASTI: Ne puštaju putnike da napuste vozilo, krivica se prebacuje sjednih na druge

admin
april 28, 2015

0 komentara

11 min čitanja
43

U četvrtak 23. aprila 2015.godine na liniji 351, sa polaskom u 12.časova iz Dražnja ,vozač lastinog autobusa je putnicima zabranio da izađu iz vozila jer putnica nije imala dovoljno novca za kartu.

Na stanici u Grockoj, vozač spomenutog lastinog autobusa je otvorio samo prednja vrata i izlaz kao i ulaz putnika, vršen je isključivo na tim vratima. Od putnika koji su ulazili, zatražio je da se validiraju, ili ako nemaju validnu kartu  da kupe kod njega. Jedna od putnica nije imala kartu i zatražila je da je kupi od vozača. Vozač je, bez najave koliko košta karta, putnici otkucao kartu ,međutim ,ona nije imala dovoljno novca za nju.  Nakon čega je usledila rasprava vozača i putnice oko novca koja je trajala je sve do stanice „Plantaže Boleč“ kada je vozač zaustavio autobus, kako bi sačekao policiju koju je pozvao.  Vozač, pritom, nije hteo da pusti  ostale putnike iz autobusa  kako bi prešli na drugi prevoz, već je bio dosledan u tome da niko ne napušta vozilo dok ne dođe policija.

Na postavljeno pitanje zašto zadržava ostale putnike i da li zna da je to ograničavanje slobode kretanja, vozač  Dragan Milićević je odgovarao da je dobio naređenje od „šefa“. Ko mu je „šef“, vozač nije hteo da odgovori. Pogledajte video:

 

Putnici čekali preko 20 minuta policiju

Nakon više od 20 minuta, policija iz P.S Kaluđerica se pojavila na licu mesta. Uzela je izjavu od vozača, međutim, na prijave putnika da je vozač prekršio zakon i da im je tim činom oduzeta sloboda kretanja, policajci nisu reagovali. Bili su skroz nezainteresovani i za putnike  a i za vozača. Na insistiranje policiji da je putnicima zabranjen izlaz iz vozila, policija je rekla da oni nemaju ništa sa tim, već da taj problem reše sa upravom Laste. Nakon toga je autobus nastavio svojom trasom.

 

Dispečer na Šumicama: Ja sam rekao, po naredbi, da se niko ne pušta od putnika.

Dispečer na Šumicama je potvrdio za Žig Info da je on rekao vozaču da ne pušta putnike dok ne dođe policija, ali kaže da je to po naredbi o lica ovlašćenog za Bus Plus.

-Žena je tražila kartu i vozač joj je otkucao, međutim ona nije imala dovoljno novca. Tu kartu vozač mora da plati. Vozač takođe ima pravo i da ulaz bude samo na prednja vrata i da se svi validiraju. A zadržavanje je urađeno po naredbi ovlašćenog lica ispred Bus Plusa, izjavio je za Žig Info, dispečer Laste na Šumicama koji nije hteo da se predstavi. Kako je naveo, on se samo predstavlja ovlašćenim licima, odnosno MUP-u.

 

Iz direkcije Laste demantovali dispečera na Šumicama

Nakon izjave dispečera da je naređenje dobio od ovlašćenog lica u Lasti ispred Bus Plusa , direkciji „SP Lasta“ smo postavili sledeća pitanja:

-Da li je za polaske na na pogonu Šumice, doneta odluka da se ulaz i izlaz vrše isključivo na prednja vrata?

-Ukoliko je doneta odluka, ko je nju doneo?

-Da li dispečeri na Šumicama moraju da se predstave ili su to u obavezi samo MUP-u?

-Da li u Lasti postoji ovlašćeno lice Bus Plusa?

-Ukoliko postoji ovlašćeno lice Bus plusa, koje su njegove ingerencije?

 

Iz direkcije SP „Lasta“na ova pitanja stigao je sledeći odgovor:

Preporuka Grada koje se SP Lasta svakako pridržava je da se ulazak putnika  organizuje na prednjim vratima a na polaznim stanicama i terminusima sa manje opterećenim linijama. Na taj način utiče se na povećanje prihoda u ITS  2, koji je u poslednjih godinu dana na nezadovoljavajućem nivou.

Što se tiče identifikacije dispečera, u SP Lasta postoji vrlo uređen sistem  komunikacije. S tim u vezi, dispečeri daju izjave isključivo nadređenim licima, a za komunikaciju sa medijima zadužena je služba marketinga.

Postoji interna procedura koja se odnosi na sve zaposlene koji ne postuju procese rada a koja može da rezultira disciplinskim postupkom.

U SP Lasta ne postoji ovlašćeno lice Bus Plusa, već zaposleni koji su zaduženi za komunikaciju sa njima.

 

Da li je policija radila po zakonu

Policija koja je izašla na poziv vozača Laste, nije htela da prihvati žalbu putnika da ih vozač nije hteo pustiti van vozila i da je njima tako ugrožena sloboda kretanja, već je taj problem prebacila na rukovodstvo Laste. Iz PS Grocka, pod čijom je ingerencijom PS Kaluđerica, veruju da su policajci radili po zakonu.

-Imena i prezimena kolega koji su danas bili na terenu ne možemo da vam damo. Naše ingerencije su da pristupimo po svim prijavama građana i konsultujemo sudije za prekržaje i tužioce, u zavisnosti od kvalifikacije događaja. Mi ne postupamo stihijski ili na svoju ruku, već postoji jasna procedura po kojoj se postupa, kaže za Žig Info pomoćnik komandira Kostić Miloš.

Fakti

Nova organizacija ulaska-izlaska u vozila javnog prevoza stupila je na snagu od nedelje 15. jula 2012.godine.

U zoni ITS1, na prednja vrata ulazilo se u sve trolejbuse i solo autobuse, dok se u zglobne autobuse i tramvaje ulazilo i na prednja i na zadnja vrata, a izlazilo na srednja. Takođe, ulaz na prednja vrata važio je na svim početnim stanicama. U ITS2, važilo je pravilo ulaska na prednja vrata, i izlaska na ostala.

Početkom 2013. godine Direkcija je ukinula pravilo po kojem se na svim stanicama za ulazak koriste samo prednja vrata, ako se radi o solo vozilima, odnosno prednjim i zadnjim ako su zglobni, dok su srednja bila namenjena isključivo za izlazak.

Sa autobusa su skinute velike nalepnice na kojima je pisalo „ulaz“ ili „izlaz“.

Na lastinom terminalu „Šumice“, ulaz i izlaz isključivo na prednjim vratima važi još uvek, bez obzira na kojoj se stanici nalazili. Da ova odluka važi, dispičer na Šumicama je potvrdio, iz direkcije Laste demantovali. Na terenu, ova odluka se primenjuje selektivno, odnosno zavisi od vozača do vozača.

Policijaci iz P.S Kaluđerica nisu postupili po izjavama pomoćnika komandira u Grockoj, tačnije nisu kontaktirali tužioca ili sudiju za prekršaje.

Cena mesečne pretplate na relaciji Šumice- Dražanj je 7 740 dinara, a cena karte u zavisnosti od zone, jedna stanica odnosno zona je 97 dinara i to je najeftinija karta, ukoliko se validira na aparatu BUS Plusa, kod vozača je još skuplja.

Poslednje