Radnici „Apeksa“ imaju pravila o ponašanju i izgledu. Građani se žale da pojedinci više liče na „batinaše“
NEPRIJATNOSTI između kontrolora i putnika u javnom gradskom prevozu su svakodnevne i obostrane. Nasrtljivi su putnici bez karte, ali i kontrolorima se često „otkači kočnica“. U „Apeksu“, međutim, tvrde da do sada nisu imali pritužbe ispravnih putnika na rad zaposlenih u kontroli.
Jedan sugrađanin, pre nekoliko dana imao je neprijatnu situaciju kada je, kako tvrdi, ušao kod Poštanske štedionice u autobus poslednji, jer je propustio nekoliko penzionera. A kada je krenuo da overi kartu, kontrolori su blokirali validatore, tražili su mu lična dokumenta, iz ruku mu oteli dve plastične karte uz pretnju da će zvati komunalnu policiju.
Svi zajedno su izašli na stanici u Makedonskoj ulici i tada je putnik zatražio da se kontrolori identifikuju, predlagao im je i da odu do obližnje policijske stanice u Majke Jevrosime, što su ovi decidirano odbili. S obzirom na to da nisu hteli da pokažu službene legitimacije, ali i na osnovu toga što su bili obučeni više kao „batinaši“, a ne kontrolori, sugrađanin je pomislio da su u pitanju prevaranti.
U „Apeksu“ kažu da do sada nisu imali prijave građana na lažne kontrolore. Kao i da postoji određeni „dres kod“.
– Prihvatljiv model oblačenja za žene je polo majica, kabanica, pantalone, haljine, suknje, ali ne kraće od pet centimetara iznad kolena, klasične jakne, cipele i umerena šminka – objašnjavaju u „Apeksu“.
– Neprihvatljivo je da nose jako kratke suknje, upadljivo iscepane pantalone, sandale otvorenih prstiju, papuče, cipele sa platformama i napadnu šminku. Slična pravila trebalo bi da poštuju i muškarci.
Kontrolu u gradskom prevozu obavljaju samo kontrolori „Apeksa“. Pre stupanja u radni odnos, selekciju kandidata obavlja služba ljudskih resursa i tom prilikom od budućih kontrolora se traži potvrda da nisu osuđivani i da se protiv njih ne vodi krivični postupak.
APARATI MOGU I U TORBI
MNOGI putnici primetili su i da kontrolori „skrivaju“ aparate kako ih „šverceri“ ne bi primetili.
Postupak kontrole počinje kada kontrolor službenom karticom blokira validator po ulasku u vozilo. Pre toga kontrolori svoje aparate mogu da drže na mestu koje procene kao najadekvatnije za bezbednost – kažu u „Apeksu“.
LEGITIMACIJA SVI kontrolori moraju uvek da nose identifikacionu karticu koja je neophodno sredstvo za rad, ali koja ne mora da bude vidno istaknuta, objašnjavaju u „Apeksu“.
– Prema pravilniku, obaveza kontrolora je da se putniku predstavi službenom legitimacijom.