U utorak počinje zimski red vožnje u javnom gradskom prevozu sa 1.267 vozila na ulicama. Nova mreža linija od 1. januara 2016. godine
KRAJ letnje sezone i početak školske godine, donosi izmene u broju vozila javnog prevoza na beogradskim ulicama. Smena letnjeg, zimskim režimom vožnje, putnicima u glavnom gradu doneće od sutra 282 vozila više, te će na linijama koje „pokrivaju“ GSP i privatni prevoznici biti angažovano ukupno 1.267 vozila
Predviđeno je da radnim danima saobraća 1.030
autobusa, 150 tramvaja i 87 trolejbusa, dok će vikendom na linijama biti nešto manje vozila. Subotom će ukupno raditi 760, a nedeljom 666 autobusa, tramvaja i trolejbusa.
Očekivano je da, kao i svake godine, pojačane budu linije koje koriste đaci i koje su zbog godišnjih odmora bile redukovane tokom leta. Takođe, najkraći će biti intervali u „špicu“ između 14 i 17 časova.
Posle stupanja na snagu zimskog reda vožnje, putnike očekuje i uvođenje izmena koje su „posledica“ rezultata dobijenih Studijom mreže linija i brojanja putnika.
Kako je rečeno početkom jula, prilikom predstavljanja novog modela unapređenja sistema gradskog prevoza, novi tarifni sistem biće u primeni od 1. oktobra ove godine, a nova mreža linija od 1. januara 2016. godine.
Novi tarifni sistem podrazumeva podelu na četiri zone i smanjenje cene prevoza, naročito za građane iz prigradskih delova grada. Prva zona biće uža zona grada, druga je šire gradsko područje, treća zona obuhvata Barajevo, deo Grocke, Obrenovac i Sopot, a četvrta Mladenovac i Lazarevac.
JEFTINIJI PREVOZ
CENE karata u javnom gradskom prevozu bi od 1. oktobra trebalo da budu niže, kako su najavili nadležni, od pet do 45 odsto. Zaposleni u prvoj zoni bi umesto 3.275 trebalo da izdvajaju 2.990 dinara, a oni koji žele da koriste sve četiri zone umesto dosadašnjih 7.740 – samo 4.990 dinara. Uz nadu da će to uticati na povećanje naplate prevoza.
SPREMAN TENDER ZA PRIVATNIKE
DO kraja godine privatni prevoznici bi trebalo da produže ugovore koji im ističu krajem decembra. Oni bi do 2016. trebalo da pokrivaju 43 od 150 linija i to sa 369 solo-autobusa i 16 minibusa. Da bi prošli konkurs moraće da imaju vozila ne starija od deset godina, sa validatorima, brojačima putnika, kamerama, klimama…