Predlog da kontrolori Busplusa mogu u javnom gradskom prevozu sami da štampaju prekršajne naloge i na licu mesta kažnjavaju putnike bez prisustva komunalnih policajaca, uzburkao je strasti i na sednici Skupštine grada Beograda.
Tome se oštro usprotivio Zoran Alimpić (DS).
– Ovlašćena lica koja smeju da legitimišu građane i izdaju im prekršajni nalog su samo policajac i komunalni policajac – tvrdi Alimpić.
Međutim, gradski menadžer Goran Vesić imao je drugačije viđenje situacije.
– Elektronski prekršajni nalog je u skladu sa Zakonom o elektronskom potpisu, odnosi se na sve prekršaje, a ne samo na gradski prevoz. Izmene koje danas usvajamo su deo Izmena zakona o prekršajima. Više od 50 odsto putnika ne plaća prevoz, a ovo preduzeće ima gubitak mesečno i do 200 miliona dinara – rekao je Vesić.
Vest o novim nadležnostima Busplus kontorlora izmamila je i reakciju poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljuba Šabića na njegovom tviter nalogu.
– Jeste da su originalnost i maštovitost načelno lepe stvari ali… – napisao je Šabić
Novo u Busplusu:Kontrolor izdaje prekršajni nalog https://t.co/Z5sNd9oJ0F Jeste da su originalnost i maštovitost načelno lepe stvari ali..:(
— Rodoljub Sabic (@RodoljubSabic) September 8, 2016
Kako bi sprečili da putnici bez karte koriste BG voz, na sednici je najavljeno i da će uskoro biti u funkciji i rampe na ulazu u stanice, ali i kontrolori koji će pregledati karte pre ulasaka u vozilo.
– U BG vozu se svaki dan vozi 40.000 ljudi bez karte. Zatvorićemo ulaze, prvo na Prokopu, Pančevačkom most i kod Vukovog spomenika koji će izgledati kao svetski metroi, a onda i na ostalima. Stavićemo rampe i blindirane validatore, dok će kontrolori van vozila, pre vožnje, kontrolisati karte. Iz gradskog budžeta sada se izdvajaju 24 milijarde dinara za GSP „Beograd“, a sad cemo to smanjiti. Nabavićemo školske autobuse, jer su deca u prigradskim naseljima prioritet – rekao je Uglješa Mitrović, direktor Direkcije za javni prevoz.
Dunja Tulimirović Blic