GSP putnicima plaća pocepane pantalone!

admin
oktobar 30, 2015

0 komentara

6 min čitanja
8

Osim osiguranja od povrede, ljudi imaju pravo i na nadoknadu štete. Odšteta za fleku ili mrlju na garderobi, ali i oštećene cipele

UŠLA sam u autobus 33 u Jovana Avakumovića, do Slavije. Otkucala kartu i sela. I „dobila nervni slom“ jer je iz sedišta, na kojem je bio odvaljen tapacirani deo, štrčao šraf koji mi je pocepao pantalone! Vozač informisan, sedište i autobus uslikani, prijavljeno dispečeru. Vozilo je povučeno iz saobraćaja, prijava poslata odeljenju GSP za žalbe građana.

Posle mesec i kusur dana stiže obaveštenje:

„Dobro jutro. Razmotrili smo vašu žalbu i odobrili vam novac u visini sume koju ste tražili. Ukoliko vam je to u redu, rešenje će potpisati naredne nedelje direktor i pozvaćemo vas da preuzmete uplatu“.

– I sve ovo zato što su mi svi putnici u autobusu rekli „džaba se žalite – nema od toga ništa“, a vozač – da nikad nije čuo da nekom refundiraju novac za oštećene stvari – samouvereno priča sugrađanka koja veruje da žalbe imaju smisla i da se „sve može, ako se pritisne sistem“.

I ne samo za pocepane pantalone, uporni će i za fleku ili mrlju na garderobi, oštećenu cipelu, od GSP dobiti odštetu. I nije stvar u pritisku, već u pravu putnika i obavezi prevoznika.

Kako kažu u najvećem gradskom prevozniku u Beogradu, kao što su putnici osigurani od povreda, tako imaju pravo i na nadoknadu materijalne štete na garderobi ili stvarima nastale u vozilima GSP.

– Kao i u svim drugim segmentima, i u ovom vodimo računa o interesima korisnika svoje usluge. Iz tog razloga formirana je posebna komisija koja se bavi utvrđivanjem materijalne štete nastale na garderobi i stvarima putnika u vozilima našeg preduzeća – objašnjavaju u GSP „Beograd“. – U slučajevima pozitivnog rešenja, odlukom direktora, isplaćuje se novac oštećenim putnicima.

Važno je napomenuti da je, prilikom utvrđivanja eventualne štete, oštećeni putnik u obavezi da uz zahtev za odštetu priloži i dokaz o plaćenoj usluzi prevoza.

– Putnici se uglavnom javljaju sa žalbama o pocepanim stvarima, oštećenoj obući i, eventualno, zaprljanoj garderobi. Bilo je specifičnih slučajeva kada su pojedini putnici pokušavali da naplate „lister“ odelo, iako šteta nije bila pričinjena u našem vozilu – dodaju u GSP. – Dešava se da putnik zaboravi da evidentira u kojem vozilu je došlo do oštećenja, a, kao što je poznato, u sistemu javnog prevoza rade i vozila privatnika. Za njih GSP nije nadležan.

LEKARSKA DOKUMENTACIJA

Pomenute odštetne zahteve reguliše GSP, a eventualne povrede putnika regulišu se preko osiguranja koje pokriva rizik i naknadu štete u slučaju smrti putnika, invaliditeta, privremene sprečenosti za rad, nadoknađuje troškove lečenja…

Uslov je da putnik ima registarski ili garažni broj vozila, broj linije, mesto i vreme nastanka povrede i odgovarajuću lekarsku dokumentaciju.

REKORD 12.000

Najveća suma koju je gradski prevoznik isplatio iznosila je 12.000 dinara. Ovaj iznos GSP je platio na ime oštećene jakne. Suma koja se isplaćuje zavisi od vrednosti oštećenih stvari.

PRIJAVA VOZAČU, PA KOMISIJI    Ukoliko dođe do oštećenja garderobe ili obuće, potrebno je da putnik prijavi oštećenje vozaču koji proverava da li je do njega zaista došlo u njegovom vozilu, i da se obrati Komisiji za nadoknadu materijalne štete pisanim putem. Komisija rešava zahteve putnika uzimajući izjavu vozača i odgovornih radnika održavanja saobraćajnog pogona kojem konkretno vozilo pripada.

N. VUKIĆ     Novosti

Poslednje
Pretplati se na našu mejl listu

Prijavite se na našu mailing listu i budite uvek informisani!

Poslednje