“Kuvanje” u GSP, jer štede gorivo

admin
maj 9, 2015

0 komentara

5 min čitanja
7

Klime u autobusima, tramvajima i trolama još ugašene. Vozači nisu krivi, odlučuje se na „višem nivou“

ZA „kuvanje“ u vozilima GSP prethodnih dana, kada su temperature bile čak i 32 stepena Celzijusa, nisu odgovorni vozači, niti kvar na rashladnim uređajima. Prekidač je bio u rukama gradskih službi koje drže pod kontrolom saobraćaj, pa i javni prevoz u Beogradu, a nauštrb ventilacije, nastoje da prištede na gorivu.

– Vozači ne odlučuju da li će uključiti ili isključiti rashlađivanje, to ne zavisi od njih – kaže Željko Milković, generalni direktor GSP „Beograd“. – Uključivanje klime zavisi od temperature, a odluka o aktiviranju sistema za hlađenje u vozilima donosi se u dogovoru sa Sekretarijatom za saobraćaj i Direkcijom za javni prevoz. Postoji okvirni datum kada se uključuje, ali to ipak zavisi od vremenskih prilika.

Klime u vozilima koja fabrički imaju ugrađen sistem za hlađenje, funkcionišu dobro, međutim, one koje su naknadno ubacivane u starija vozila zadaju muke majstorima.

– Ugradnja 140 klima- -uređaja u vozila koja nisu za to predviđena bila je greška – objašnjava Milković. – Cenu nepromišljene odluke, koja je bila tehnički neopravdana, jer su vozila stara i njihovi motori ne podržavaju dodatno opterećenje od 20 do 30 odsto, plaćamo i danas.

Milković dodaje da je za ugradnju klima-uređaja u stara vozila, koja je započeta pre četiri godine, potrošeno više od 200 miliona evra. Instaliranje uređaja po vozilu je koštalo od 8.000 do 11.000 evra, a tolika je ukupna vrednost jednog starog autobusa!

Klime su instalirane i na vozilima koja nam je donirao Japan – podseća direktor GSP. – I sa njima imamo problem jer otvori u koje su ugrađene nisu dobro zadihtovani, pa vozila prokišnjavaju. Pokušavamo da kvarove otklonimo i da održavamo ove sisteme, ali to je vrlo teško. Dok su bili u garantnom roku servisirala ih je firma koja ih je i ugradila. I sada se nude, ali su im usluge skupe i ne isplati nam se da ih angažujemo, pa se o servisiranju brinu naši majstori.

PROBLEMATIČNI STARI AUTOBUSI

RASHLADNE uređaje poseduje 83, od ukupno 126 trolejbusa. Takođe, klimom su opremljeni i svi novi tramvaji, a od 990 autobusa, ventilacioni sistem ima 506 vozila. Od 140 starih autobusa sa nadograđenom klimom, sistem ne funkcioniše u njih 88.

VEĆA POTROŠNJA KAD SE UKLJUČI RASHLAĐIVANJE

– KORIŠĆENJE klima-uređaja povećava potrošnju goriva od 20 do 25 odsto. Pošto GSP mesečno daje 400 miliona dinara, nije zanemarljivo povećanje troškova. Nastojimo da ih uključujemo što kasnije i isključujemo što ranije, ali i da nađemo kompromis između potreba putnika i interesa GSP – kaže Milković.

 

(novosti)

Poslednje