S obzirom na to da će, od tog trenutka, biti zabranjeno odlaganje mešanog otpada na novoj deponiji, što je mahom smeće sa divljih deponija, gradsko komunalno preduzeće imaće problem na koji način da sanira divlje deponije koje se konstantno stvaraju širom prestonice.
U toku su razgovori sa osnivačem i Privrednom komorom Srbije kako prevazići pomenuti problem koji bi mogao direktno da utiče na stepen čistoće javnih površina.
„Gradska čistoća“ u svom dokumentu o radu u 2021. izražava zabrinutost da neće moći i ove godine da nastavi sa čišćenjem divljih deponija u obimu i na način koji je praktikovan do sada.
– Razlog je taj što se u ugovoru o javno-privatnom partnerstvu, koji počinje da se primenjuje 31. januara, takva vrsta mešanog otpada smatra nedozvoljenom – navodi se u programu poslovanja „Gradske čistoće“.
Kada deponija bude predata, „Gradska čistoća“ od 1. februara pružaće usluge sakupljanja i odvoženja, dok će usluga odlaganja preći u nadležnost privatnog partnera. To znači da će radnici „Čistoće“ samo sakupljati smeće iz domaćinstava i sa drugih lokacija i dovoziti do kapije deponije. Nadalje, posao odlaganja i daljeg tretmana, preuzeće privatni partner.
Ugovorom je predviđena količina i vrsta komunalnog otpada koju je JKP „Gradska čistoća“ u obavezi da preda partneru. Istovremeno ovo preduzeće je u obavezi da radi selekciju otpada kako bi razvrstan stigao do Vinče.
Kako objašnjavaju „Gradskoj čistoći“, ulažu se zajednički napori da građani ne osete promene, poštujući propise koji regulišu oblast upravljanja otpadom.
– Nastavićemo da obavljamo poslove koji su nam povereni, razvijajući proces reciklaže, kako na deponiji ne bi završavao otpad koji partner grada „Suez“ operativa, saglasno ugovoru, neće moći da primi.
Inače, u 2021. godini gradsko komunalno preduzeće planiralo je da sa javnih neuređenih površina ukloni mešani otpad, šut i zeleni otpad u količini od 7.482 kubika.
– Divlje deponije ne spadaju u kategoriju ugovora sa Sekretarijatom za zaštitu životne sredine i predstavljaju veliki problem zbog kojeg moramo da angažujemo vanredne resurse i bez nadoknade vršimo tu uslugu usled slabog rada inspekcijskih službi, a sve kako bi grad bio uređeniji – navodi se u dokumentu programa poslovanja preduzeća.
– Vanredne usluge će povećati troškove usluga zbrinjavanja ove vrste otpada od strane ovlašćenih operatera koji će uslugu zbrinjava naplaćivati po svom cenovniku.