Od danas sa istom kartom i u „Lastu“

admin
oktobar 1, 2015

0 komentara

6 min čitanja
13

Novi tarifni sistem u gradskom prevozu primenjuje se od jutros. Cena vožnje zavisi od zone, kojih u gradu ima četiri.

Na ovaj način građanima se omogućava da istom kartom koriste i linije „Laste“ i linije GSP-a, bez doplate.

Ako ste dosad koristili vremensku kartu od 90 minuta, za vas neće biti nikakve promene: i dalje ćete je plaćati 89 dinara, a ona će važiti i za prvu i za drugu zonu, odnosno gotovo celo područje na kojima rade i autobusi GSP-a.

Vremenska karta od 89 dinara važiće i za vožnju samo u trećoj, ili samo u četvrtoj zoni, što su pre svega vožnje u okviru udaljenih opština. Za vožnju u zonama 1, 2 i 3, ili pak 3 i 4, cena karte biće 179 dinara. Toliko bi, na primer, koštala vožnja od Beograda do Barajeva, Obrenovca ili Sopota. Najskuplja karta biće od Beograda do Lazarevca i Mladenovca, jer te linije voze kroz sve četiri zone, i koštaće 269 dinara. Cene karata za prigradska naselja niže su nego dosad, a pošto i one važe 90 minuta, uz njih će putnici moći da presedaju i na gradske linije.

Nemojte da vas zbuni potpuno redizajnirana „bus plus“ papirna kartica, ona će da se prodaje za jedan, tri ili pet dana i biće jednokratna. Važiće od trenutka kupovine na trafici, a prodavaće se za zone 1 i 2, ili za sve četiri zone.

Novina je takođe da vremenska karta važi na celoj teritoriji grada, a trenutno važi samo u ITS1, a uvode se i dnevne karte za sve četiri zone.

Zone 1 i 2 podrazumevaju sadašnji ITS 1 odnosno gradsku zonu, zona 3 obuhvata Sopot, Barajevo i deo Grocke a zona 4 Mladenovac i Lazarevac.

Ove zone biće obeležene različitim bojama kao što je to u „Parking servisu“, a nove table sa informacijama biće postavljene na svim stajalištima.

Na celoj teritoriji grada uvodi vremenska karta, koja je do sada bila samo u zoni ITS1, a uvode se i dnevne karte za četiri zone, a do sada su važile samo u zoni ITS1.

Od danas će građani dnevne karte moći da kupe samo na kiosku kao nepersonalizovane papirne smart kartice i period važenja karte počinje momentom kupovine.

Dnevna karta se ranije mogla kupiti i u vozilu preko validatora nepersonalizovanom plastičnom smart karticom, s tim što prilikom kupovine u vozilu važenje karte počinje da teče od momenta prve validacije.

Počela je zamena tabli na stajalištima, gde će svaka zona biti obeležena posebnom bojom, a do kraja oktobra će biti postavljene table na svim stajalištima u zoni 1 i 2, kao i na glavnim pravcima ka prigradskim naseljima (Obrenovac, Lazarevac, Mladenovac, Sopot).

Putnici će u vozilu preko validatora dobiti informaciju o zoni u kojoj se nalaze, s obzirom na to da će se boja na validatoru menjati u zavisnosti od zone i to: 1. zona – crvena, 2. zona – narandžasta, 3. zona –zelena i 4. zona – plava.

Sele okretnicu sa trga
Linije koje završavaju na Trgu republike od 1. januara produžavaće na Novi Beograd, čime će Trg biti oslobođen od autobusa. Zbog toga će blizu Ušća biti izgrađene dve nove okretnice, jedna uz Brankov most, a druga na parkingu u Ulici Vladimira Popovića.

Nove table na stanicama
Kako putnici ne bi bili u zabuni oko toga u kojoj se zoni nalaze, Direkcija za javni prevoz još prošle nedelje je počela da postavlja nove table na stanicama, na kojima je ispisan i broj zone. Crvene table biće u zoni 1, narandžaste u zoni 2, zelene u zoni 3, a plave u zoni 4. I validatori u vozilima prikazivaće broj zone i menjati boju na ekranu.

Mateja Beljan    Blic

Poslednje