OVAKO SE SNALAZE VOZAČI GSP Glava u torbi, panj i karton umesto trogula (FOTO)

admin
mart 21, 2018

0 komentara

6 min čitanja
18

U nedelju, 18. marta u večernjim satima dogodila se saobraćajna nezgoda u Radničkoj ulici, na saobraćajnoj petlji Mosta na Adi u kojoj su učestvovala dva putnička automobila i autobus JKP GSP „Beograd“.

Analizom događaja i raspoloživih informacija, SOS sindikat GSP „Beograd“ je odlučio da se obrati javnosti i ukaže na određene činjenice koje bitno utiču na bezbednost saobraćaja, bez namere da na bilo koji način utvrđuje krivicu bilo koga od učesnika saobraćajne nezgode niti unapred prejudiciramo nečiju odgovornost.

Naime, ono što je SOS sindikat GSP „Beograd“ više puta ukazivao, tražio od rukovodstva GSP „Beograd“ i obraćao se nadležnim organima, jeste da se u autobusima GSP-a ne nalazi propisana oprema od značaja za bezbednost saobraćaja. U konkretnom slučaju, prema informacijama koje imamo sa lica mesta, autobus koji je ostao u kvaru na nepreglednom mestu nije imao propisanu opremu, a pre svega sigurnosni troguao koji je morao da bude postavljen na udaljenosti od 10 metara, s obzirom na to da se radi o naseljenom mestu. Na taj način, osim uključena sva četiri pokazivača pravca, vozač nije imao izbora da na drugi, bezbedan i propisan način, obeleži autobus koji je ostao u kvaru. To je moglo da utiče na druge učesnike u saobraćaju da brže i bolje uoče autobus koji stoji u mestu i jasno im pokaže da je vozilo neispravno na putu i kao takvo zaustavljeno u krajnje desnoj saobraćajnoj traci.

SOS sindikat GSP „Beograd“ ističe da se u velikoj većini vozila GSP-a ne nalazi propisana oprema i to: sigurnosni trougao, kompleti za pružanje prve pomoći (u zglobnom vozilu moraju da buduu po dva), čekići za razbijanje stakla u slučaju opasnosti i svetloodbojni prsluk, već se od celokupne opreme jedino nalazi aparat za gašenje požara u početnoj fazi. Zbog toga su vozači prinuđeni da se snalaze kako znaju i umeju, pa tako neretko koriste kartone, pišu rukama po prljavom staklu ili čak obeležavaju granama drveta i panjevima autobus da je u kvaru, o čemu svedoče i fotografije koje smo dobili sa terena. O svemu tome je vrlo dobro upoznat izvršni direktor za saobraćaj GSP-a Zlatomir Anđelić, koji snosi punu odgovornost zašto saobraćajni pogoni nemaju ovu opremu i zašto vozila izlaze u saobraćaj bez nje. Vozači GSP „Beograd“ rizikuju ne samo visoke novčane kazne u slučaju kontrole od strane saobraćajne policije, već i znatno veću odgovornost u slučaju saobraćajne nezgode kao što je ova, ali i neretko rizikuju svoju bezbednost i svoj život kada im autobus ostane u kvaru na putu, naročito u prigradskim naseljima i noćnim satima, gde nema ili je vrlo slaba javna rasveta, put nije adekvatno osvetljen, a oni moraju da improvizuju raznim priručnim i pomoćnim sredstvima ne bi li drugim učesnicima u saobraćaju dali do znanja da su u kvaru.

SOS sindikat traži od izvršnog direktora saobraćaj Zlatomira Anđelića da podnese ostavku, jer očigledno ne radi svoj posao i nije ga briga za bezbednost građana i vozača GSP-a, kao ni za materijalnu štetu koja nastaje zbog ovakvih propusta i nedostatka opreme. Javno pitamo i direktora kompanije Željka Milkovića zbog čega ne radi svoj posao, da li zna da vozila GSP-a izlaze u saobraćaj bez ove opreme, i kako to da za mnoge druge stvari koje nisu od interesa za bolje funkcionisanje prevoza ima novca, a za nešto što je suštinski bitno za bezbednost saobraćaja  – nema i niko za to ne odgovara.

Poslednje