Plata u GSP-u od 100.000 dinara prosečna, a ne osnovna kako kaže Šapić

15771954241035784457prosek
Drugi Pišu
decembar 3, 2022

0 komentara

6 min čitanja
24

Nedavna najava gradonačelnika Aleksandra Šapića i prošlonedeljna potvrda te najave da će plata vozačima u GSP-u od januara biti oko 100.000 dinara ostavila je nedoumice – da li će to biti osnovna, maksimalna ili prosečna plata, ali i kako će to da se odrazi na vozače koji rade kod privatnika?

Odgovor je – najavljenih 100.000 dinara za GSP-ove šofere biće, ne osnovna ili maksimalna, već prosečna neto zarada.

– Od naredne godine očekujemo da će prosečna neto zarada vozača autobusa iznositi oko 100.000 dinara. Trenutna prosečna neto zarada je oko 85.000 dinara. Navedeni iznosi ne predstavljaju ni osnovnu ni maksimalnu zaradu, već prosečnu neto zaradu na nivou oko 2.900 vozača autobusa koliko GSP trenutno ima. Koliko će neko primiti zavisiće od njegovog radnog angažovanja, da li upravlja zglobnim ili solo autobusom, da li ima noćni rad – objašnjavaju za „Politiku” u najvećem gradskom prevozniku.

To bi u prevodu trebalo da znači da će pojedini vozači, u zavisnosti od toga koliko rade, imati i veću, ali i manju platu od ove. Jer javna je tajna da zbog manjka vozača, ne samo kod nas, nego i u svetu, deo šofera radi duže, pa i takozvane duple smene, zbog čega su im i plate različite, a kada se saberu i podele dobije se upravo prosek, koji bi u GSP-u od januara trebalo da bude najavljenih 100.000 dinara.

Ova najava gradonačelnika u vezi sa platama vozača u GSP-u svakako utiče i na privatne prevoznike koji voze u Beogradu.

Oni su još letos isticali da više nemaju mogućnosti da zadrže domaće šofere koji žele da odu trbuhom za kruhom, jer privatnim prevoznicima ugovorena cena sa gradom ne daje više prostora za dalje povećanje plate vozačima. Ipak, pošto je gradonačelnik najavio da će od januara i definitivno biti veće plate u GSP-u, kako ne bi nastali dodatni problemi sa ionako nedovoljnim brojem vozača, privatnici će morati da podignu kredite da bi podigli plate svojim vozačima, iako su, dodaju, kamate sada znatno nepovoljnije nego ranije. Ali, napominju, nema se kud. Nadaju se svakako da će im grad na sednici Skupštine grada uskoro odobriti ono na šta privatnici imaju pravo i što su nedavno ponovo i tražili – povećanje cene prevozne usluge.

Prevoznici su u nekoliko navrata, otkako je Šapić najavio veće plate u GSP-u za vozače, isticali da se uvek gledalo da plate ne odstupaju drastično od prevoznika do prevoznika.

Lakši kvarovi na novim zglobnim autobusima  

Možda većina putnika u javnom gradskom prevozu nisu automehaničari, ali prethodnih dana niti ih je vid prevario, niti osećaj – nasred trase jesu se kvarili ganc-novi BMC zglobni autobusi. Da je kvarova bilo, prekjuče nije mogao da nam potvrdi gradonačelnik Aleksandar Šapić, jer nije imao informacije o tome, ali zato juče potvrda o tome našem listu stigla od GSP „Beograd”. Ipak, iz ovog preduzeća poručuju da je reč o lakšim kvarovima. Kako su rekli, na pojedinim novim zglobnim autobusima na gas zabeleženi su kvar vrata kao posledica naslanjanja putnika na njih i slični.

– Ti kvarovi otklanjaju se na dnevnom nivou i otklanja ih ovlašćeni serviser u skladu sa važećim ugovorom. Pored pomenutih lakših kvarova imali smo isključenja vozila sa rada usled fizičkih oštećenja stakala. Takođe, prvog dana imali smo i jednu saobraćajnu nezgodu u kojoj je učestvovalo novo vozilo – kažu u GSP-u.

Građani su prethodnih dana objavljivali slike i snimke na kojima se vide novi BMC autobusi, a uz koje je istaknuto da su ganc-nova vozila stala na trasi zbog kvara.

 

 

D. A. Politika

Poslednje