Kako pišu Novosti, izabrani ponuđač imaće 180 dana da analizira iskustva iz prakse gradova koji primenjuju upravljanje zagušenjima, ali i da anketira građane šta misle o naplati ulaska u centar. Trebalo bi i da predlože odgovarajući model i politiku upravljanja zagušenjima, ali i da ponude tehnologiju kojom bi to moglo da se uradi.
Očekuje se i definisanje zone u okviru koje bi se upravljalo zastojima. Zahteva se i da se uradi saobraćajna analiza, odnosno da se uvidi kako bi naplata uticala na saobraćaj u okviru zone i van nje, odnosno po njenom obodu. Trebalo bi uraditi i finansijsku analizu, kao i analizu pravnog okvira.
Tražena studija bazira se na Smart planu razvoja saobraćaja do 2033. godine, do kada će Beograd, prema rečima stručnjaka, imati uređene najbitnije putne pravce, poput Unutrašnjeg magistralnog prsten, četiri linije BG voza i dve linije metroa. Potrebno je ponuditi i alternativne pravce, poput tunela Savska- Dunavska padina, koji je tek u planu izgradnje.