Na spornoj adresi, Komunalna inspekcija Opštine Vračar utvrdila je da postoji samo jedno merno mesto, takozvani vodovodni sat, koji se nalazi u restoranu. Dakle, jedno očitavanje potrošnje vode za sve potrošače koji se nalaze na toj adresi. I to možda ne bi bilo sporno da vodovod ne obračunava naknadno potrošnju po svakom objektu, već celokupan iznos računa stiže na ime Violete Dimitrijević.
Infostan, koji reguliše naplatu pokrenuo je, u međuvremenu, više izvršenja za naplatu računa za potrošnju vode, koji u ovom trenutku iznose oko 3, 5 miliona dinara. Uprkos dokazima Komunalne inspekcije, kao i informacijama iz vodovoda da se jedino Violeti naplaćuje potrošnja vode, dok je kod drugih potrošača taj iznos „nula“, u ovom trenutku aktivno je 6 sudskih postupaka.
Advokat oštećene Dimitrijević, Siniša B. Mrkajić kaže da očekuje da će biti još postupaka prema njegovom klijentu, kao i da tu ima mnogo nepravilnosti i nelogičnosti.
-Mnogo je nepravilnosti , nemara i neodgovornosti od strane vodovoda i infostana. Kada pokušavamo da nađemo rešenje, oba preduzeća prebacuju odgovornost na drugo preduzeće i time svaljuju teret na klijenta, odnosno u konkretnom slučaju Violetu Dimitrijević. Moj klijent je redovan i odgovoran korisnik svih ostalih usluga (struje , telefona i sl…), i zato je vrlo nekorektno i protivpravno joj naplaćivati utrošenu vodu za sve korisnike na opisnoj adresi. Plašim se da će moj klijent zapasti u dužničko ropstvo, zbog upitnih izvršenja koja su pristigla na naplatu, iako su suđenja u toku, kaže za Žig info advokat Siniša B. Mrkajić.
Violeta kao i njen muž su zabrinuti zbog celokupne situacije. Pitanje je dana kada će materijalno i psihički se iscrpiti.
-Ovde je mnogo nepravilnosti ali i neprofesionalsti, nemara i neodgovornosti od strane vodovoda i infostana. Pred toliko tužbi protiv mene i toliko mojih pokušaja da se reši problem, niko nije došao da me kontaktira, da pruži priliku da objasnim problem koji je očigledan. Dokazano je da je voda, praktično, fizički nedeljiva i da smo svi stanari na toj adresi, uključujući i restoran, međusobno povezani. Međutim, samo ja dobijam račune za potrošnju vode! Prouzrokovali su mi mnoge strahove, neizvesnosti, nesigurnosti, očaja. Ni sama ne znam koliki broj prigovora su usvojeni, te strpljivo čekam redovne postupke. Finansijski se iscrpljujem i ne znam koliko ću još moći da snosim troškove daljih postupaka, kaže za Žig info Violeta Dimitrijević.
Na kraju priče, ne može a da se ne postavi pitanje gde je nestala humanost i odgovornost i kako je moguće da Violeta sama plaća potrošnju vode za sve objekte koji se nalaze na ovoj adresi. Nažalost, slučaj Violete sa Vračara nije jedini u Beogradu. Takvih priča je, verovatno, bezbroj i sve one mogu biti pozitivno rešene. Rešenje može doći jedino iz beogradskog vodovoda koji, za sada, ne čuje Violetine vapaje.
Za Žig info:
Željko Matorčević