Veliki gradovi u Srbiji, poput Novog Sada i Subotice već godinama koriste posebna pravila za naplatu karata u javnom prevozu pri ulasku putnika na prednja vrata. Plan je da se to uskoro uradi i u Beogradu.
Tokom narednog perioda biće povećan broj kontrolora, ali i izmenjena procedura ulaska i izlaska iz vozila, kao i validacije karata.
Kako kažu iz gradske uprave, građani se uglavnom pridržavaju tog pravila i javni saobraćaj se u ovim gradovima odvija nesmetano, ali u Beogradu gde autobuse, tramvaje i trolejbuse koristi više od 800.000 građana, ova ideja, iako godinama najavljivana, nikada nije sprovedena u delo.
Ipak, da smo sada na korak od realizacije rekli su iz Sekretarijata za javni prevoz i najavili da će uskoro doći do pomeranja aparata za overu karata.
To će se pre svega desiti radi uređenja „protoka“ putnika u vozilu i da će, shodno tome, putnici ubuduće biti usmeravani da ulaze na prva vrata kod kojih su pozicionirani aparati za overu karata, što će svakako biti najveća promena.
Ulaz na jedna – izlaz na druga vrata
– Promena pozicije validatora u jednom broju vozila javnog prevoza putnika usloviće i promenu tehnologije kretanja putnika kroz vozilo, kako je to već najavljeno u prethodnom periodu. Putnici će biti usmeravani da ulaze na vrata na kojima se nalaze validatori, a izlaz će biti na drugim vratima. Putnici će se kretati kroz vozilo i na taj način će se postići brža izmena putnika (ulaz i izlaz iz vozila), a sve to će ukupno, uz ostale mere, uticati na povećanje komfora za putnike u javnom prevozu – kažu iz ovog sekretarijata.
Veći broj kontrolora
Najavljeno je da će doći i do pomaka po pitanju kupovine karata za prevoz, a novoosnovano javno komunalno preduzeće u planu ima povećanje broja kontrolora.
– U skladu sa planovima novog javnog komunalnog preduzeća koje će se baviti naplatom prevozne usluge u javnom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda, broj kontrolora bi trebalo da bude povećan – navode iz sekretarijata za javni prevoz.
Prema njihovim rečima Grad Beograd će u narednom periodu nastaviti da podržava JKP „GSP Beograd“ u modernizaciji voznog parka iz čega se da zaključiti da bi na ulicama prestonice uskoro mogla da se nađu i nova modernija vozila.
Problem prevelikog broja putnika
Ipak, u prethodnom periodu nije samo bilo problema oko naplate karata, već su se pojedine linije imale veliki broj putnika, međutim, to više nije slučaj.
– Linije gradskog prevoza putnika koje su imale visok nivo opterećenosti (linije koje su beležile veću popunjenost i linije koje imaju velike izmene putnika duž trase linije) su linije 17, 23, 27, 31, 65, 83 i 95. Uključivanje novih vozila na komprimovani prirodni gas uticalo je na povećanje pouzdanosti rada vozila ovih linija, tako da one sada beleže zadovoljavajući nivo opterećenosti – naveli su iz Sekretarijata.