Doduše, prosečna cena benzina Evro premium BMB 95, po podacima od 19. maja je oko 153 dinara, pa ako se to uzme u obzir onda je ovaj skok značajno manji. Što se tiče dizela i on se početkom marta prodavao za 148,90 dinara a ovih dana za 157,40 dinara po litru, što je skuplje za 8,5 dinara.
Slična situacija je i u regionu, gde gotovo svakodnevno poskupljuje gorivo, ali i u svetu, pa stručnjaci tvrde da narednih meseci zaboravimo na praksu strmoglavog pojeftinjenja goriva koje smo imali tokom prošle godine.
Razlog za to krije se u činjenici što su procene da će do kraja godine doći do ozbiljnog porasta u potrošnji sirove nafte. Naime, nakon stagniranja privrede zbog pandemije, ona počinje da se oporavlja, posebno u Kini i Americi, što nagoveštava i veću potražnju za crnim zlatom, što bi moglo da znači i trend daljeg rasta sirove nafte ali i njenih derivata.
I pored ovakvih trendova, iz Udruženja naftnih kompanija Srbije kažu da narednih meseci ne treba očekivati značajne korekcije u maloprodajnim cenama goriva.
– Cena sirove nafte uz manje oscilacije zaista ima trend rasta tokom aprila i maja, ali to ni blizu nije isti rast koji je zabeležen od 30. oktobra do 7. marta. Promene cene u maloprodaji su poslednja dva meseca veće jer je u drugoj polovini marta gorivo poskupljivalo kao posledica naglog skoka cene sirove nafte koji je trajao do 7. marta – kaže za “Blic Biznis” Tomislav Mićović, generalni sekretar UNKS.
Kako dodaje, sadašnja kretanja na globalnom tržištu nafte ne ukazuju da bi u narednom periodu mogle da nastupe tako velike promene u ceni goriva kakve smo doživeli u poslednjih godinu i po dana, ali manje korekcije oba smera su moguće.
– Cena sirove nafte se relativno stabilizovala, što se očekuje i za cenu goriva. Promena cene goriva u oba smera je posledica promene troškova naftnih kompanija.Tako smo prošle godine zabeležili strmoglavi pad cene benzina i dizela kao posledica naglog smanjenja cena sirove nafte – ocenio je Mićović.