Почетна » У Србији се дневно баца два милиона килограма хране

У Србији се дневно баца два милиона килограма хране

од admin
0 коментар

 

На Међународни дан подизања свести о бацању хране (ИДАФЛW), и у оквиру кампање „Спасимо храну, спасимо хуманост“, петоро младих ликовних уметника из Србије је данас представило своје уметничке визије о проблему прекомерног бацања хране и потреби да се повећа солидарност и помогне онима којима је помоћ најпотребнија, наводи се у саоштењу.

Овај догађај је обележио почетак треће фазе кампање „Спасимо храну, спасимо хуманост“, која ће садржати више акција донирања хране током октобра месеца, са акцентом на 9. октобар, када се обележава Национални дан давања серијом догађаја широм Србије.

Јована Бојић, Алекса Мишковић, Владимир Нецков, Јелена Јањић и Милица Церовац су обећавајући таленти са Факултета примењених уметности у класи професора Мирослава Лазовића, чија ће дела на којима су данас почели да раде, бити изложена јавности током обележавања Националног дана давања 9. октобра у Ботаничкој башти „Јевремовац“.

“Велика нам је част што смо се придружили овој кампањи и што имамо прилику да допринесемо ониме шта најбоље радимо, а то је кроз нашу уметност. Позивамо и друге грађане да подрже кампању, на најбољи могући начин, па чак иа ако би то било једноставним слањем СМС поруке у виду донације“, рекао је Алекса Мишковић, један од петоро младих уметника који су данас сликали.

Истовремено, као подршку кампањи, ресторан 369 који послује у склопу МаxБет групације је припремио 100 оброка који су подељени продавцима часописа Лице улице.

Кампањом „Спасимо храну, спасимо хуманост“, Коалиција за доброчинство указује на овај проблем и утиче на повећање свести код грађана о проблему бацања хране и недовољних донација хране, и такође доприноси унапређењу пракси које ће подстаћи повећање донација хране.

У оквиру кампање „Спасимо храну, спасимо хуманост“, почетком септембра је почела акција прикупљања новчаних средстава а почев од ове недеље доступан је и СМС број 4540 за све грађане који буду желели да донирају. Свака СМС порука се наплаћује 100 динара укључујући ПДВ, док ће све новчане донације које буду прикупљене кроз ову иницијативу бити преусмерене на донирање основних животних намирница угроженим грађанима у најнеразвијенијим деловима наше земље.

“Ове године 9. октобра обележавамо Национални дан давања по четврти пут, и ове године смо посебно поносни на подршку у промоцији и прикупљању донација хране коју нам је пружило преко 20 компанија“, рекао је Жељко Митковски, менаџер Пројекта за унапређење оквира за давање у име Фондације Ана и Владе Дивац.

До сада су кампању „Спасимо храну, спасимо хуманост“ подржале компаније Лидл Србија, Делез Србија, ДМ, Нестле, Америчка привредна комора у Србији (АмЦхам), Хемофарм фондација, Еуробанка, Ерсте банка, адвокатска канцеларија Живковић-Самарџић, адвокатска канцеларија Гецић Лаw, БлацкРоцк, Елиxир Гроуп, ФоодСцалеХуб, НАЛЕД, Царнеx, Фонд Б92, МаxБет Гроуп, Бар анд Рестаурант 369, Теленор, МТС, А1, МцДоналдс, Бамби и МК група, а очекује се подршка још већег броја компанија и организација.

Национални дан давања и кампања „Спасимо храну, спасимо хуманост“ се реализују у склопу Пројекта за унапређење оквира за давање који спроводи Коалиција за доброчинство, коју предводи Фондација Ана и Владе Дивац. Остали чланови Коалиције су Траг фондација, Цаталyст Балканс, СМАРТ Колектив, Српски филантропски форум, Форум за одговорно пословање и Привредна комора Србије.

Александар Настевски    Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар