Почетна » ДОКЛЕ ЋЕ ДА ПЉАЧКАЈУ ВОЗАЧЕ: Цена нафте никад нижа, Србе и даље деру за гориво!

ДОКЛЕ ЋЕ ДА ПЉАЧКАЈУ ВОЗАЧЕ: Цена нафте никад нижа, Србе и даље деру за гориво!

од admin
0 коментар

Цена сирове нафте на светском тржишту је на историјском минимуму и наставља да пада, али се у Србији појефтињење горива очекује тек у марту и то за највише три динара.

Готово у свим земљама у окружењу цене горива падају. Словенци су јуче кориговали цене, а апсолутни рекордер је БиХ, где се литар бензина однедавно продаје за 0,77 евроценти.

У Србији, међутим, промена нема, иако је цена сирове нафте на светском тржишту у односу на почетак године са 35,6 пала на 31,1 долар по барелу. Основни разлог за то је, како каже Милан Ракић из Удружења нафташа Србије, повећање државног захватања.

Фото: Thinkstock

 

Након додатног пада цене нафте на светском тржишту, очекујемо да ће наредних дана на то регаовати и нафтне компаније код нас.

Потенцијални пад цена горива неутралисан је повећањем акцизе. Проблем је што државни намети у малопродајној цени горива учествују са преко 50 одсто. Цена сирове нафте на светској берзи чини тек једну трећину, а то значи да свако појефтињење на светском тржишту може да се одрази само на тај мањи део. Зато се у Србији може очекивати пад цене за највише три динара – објашњава Ракић.

Нове ценовнике не треба очекивати пре марта, јер се промене на светском тржишту код нас осете са одложеним дејством од 30 до 60 дана. У свету се очекује даљи пад цене нафте, посебно са уласком нафте из Ирана, којем су укинуте санкције. Стручњаци процењују да би цена могла да падне и на 20 долара по барелу.

– У том случају би гориво код нас могло да појефтини и до десет динара – каже Ракић.

Дрина, Фото: Бета

Становници пограничних места у Србији гориво купују у БиХ јер разлика у цени није мала. За 10 евра у Србији може да се купи 9,5 литара бензина, а у Босни чак 13 литара.

– Целом дужином Дрине са наше стране готово да нема бензинске станице. Цео промет се пребацио преко границе. Проблем ће настати ако крене шверц – каже за Борисав Татић из Удружења бензинских станица. У том случају на губитку ће бити и држава, која преко акцизе пуни буџет. Због мањих прихода од очекиваних држава је и повећала акцизе од 1. јануара 2016.

Небојша Атанацковић

– Смањен је промет горива и држава је због тога приходовала мање пара. Начин да надоместе губитак био је повећање акцизе. Додатни терет је и то што држава на намет наплаћује ПДВ. Зато нема простора за веће појефтињење – каже за Небојша Атанацковић из Уније послодаваца.
Из Министарства финансија, које је надлежно за акцизе, јуче није стигао одговор на питање када ће и да ли ће се разматрати смањење овог државног намета.

(Блиц, Курир)

Можда ти се свиди

Оставите коментар