Министарка просвете Славица Ђукић Дејановић изјавила је данас, образлажући сет закона из области образовања у Скупштини Србије, да се предложеним изменама враћа поштовање у школе и наставнике, као и да су оне важне да би школе још више учествовале у васпитању деце.
Говорећи о предлогу да се у основно образовање уведе више националног садржаја и увођењу националне читанке, казала је да министарство подржава ту иницијативу и да је идеја националних читанки „подршка развијању личног и националног идентитета, развијању свести и осећања припадности у Србији, поштовања и неговања српског језика, матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, као и развијања интеркултуралности“.
Говорећи о предлогу да се у основно образовање уведе више националног садржаја и увођењу националне читанке, казала је да министарство подржава ту иницијативу и да је идеја националних читанки „подршка развијању личног и националног идентитета, развијању свести и осећања припадности у Србији, поштовања и неговања српског језика, матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, као и развијања интеркултуралности“.
Додала је да очекује да ће употреба националних читанки започети школске 2024/25. године и да ће постојати четири читанке – за прва два разреда, трећи и четврти, од петог до осмог и једна за средње школе.
„Ту највише мислим на промену вредновања владања ученика, које уместо досадашњег решења од шестог разреда, сада почиње са оценама од другог разреда основног образовања, па све до краја средњег образовања. Бројчано ће се оцењивати у току и на крају првог и другог полугодишта, а утицаће и на општи успех“, рекла је она.
Министарка је навела и да се појачава васпитни рад са учеником који врши повреду правила понашања, који ће обухватити и друштвено корисни, односно хуманитарни рад, као и да ће одељенски старешина водити посебну педагошку евиденцију о појачаном васпитном раду.
Додала је и да је законом предложено исписивање ученика средње школе уколико се против њега води васпитно-дисциплински поступак све док он не буде окончан.
Ђукић Дејановић је навела и да су повећане казне за одбијање родитеља да сарађују са школом, или за евентуално вређање угледа, части и достојанства наставника.
Она је додала и да нема довољног броја психолога и педагога, као и да је одлука министарства да тај број повећа и појача подршку ученицима и запосленима, посебно у осетљивим позицијама транзиције из четвртог у пети разред, или из основне у средњу школу.
Законом ће бити прописана обавеза школе да пропише начин употребе мобилног телефона, према смерницама Завода за вредновање квалитета васпитања и образовања.
Foto: Shutterstock