Снимак обрушеног пута, нашој редакцији доставио је један читалац и тек тада је овај проблем доспео у јавност. Према речима нашег читаоца, први знаци обрушавања појавили су се још пре месец и по дана, када се отворила “мала рупа на путу”, коју су путари санирали и асфалтирали.
Међутим, та санација није могла да задржи клизиште које се покренуло, па је пре недељу дана, у дужини од око 40 метара “потонула” десна трака ауто пута из правца Баточине ка Крагујевцу.
Преусмеравање саобраћаја у другу траку
На деоници ауто пута код Никшићког брда, у току је ’’пробијање’’ ограде између два правца, како би се преусмерио саобраћај у сигурнију траку. Према сазнањима нашег портала, већ од сутра, саобраћај из правца Баточине ка Крагујевцу, преусмериће се у леву траку и одвијаће се двосмерно у дужини од око два километра.
У крагујевачком “Предузећу за путеве” за наш портал су изјавили, да је појава клизишта евидентирана још пре годину дана, те да већ постоји пројектно техничка документација за санацију, коју је по налогу “Путева Србије” урадио београдски Институт ИМС.
Надлежни истичу да је санација требало да почне на пролеће ове године, али да је због временских услова и велике количине снега и воде, клизиште активирано у већем обиму, па ће радовима приступити у што краћем року.
“Очекујемо налог из ’Путева Србије’, које је о свему упознато и чим добијемо налог спремни смо да са радовим кренемо истог тренутка” поручили су надлежни из крагујевачког Предузећа за путеве.
Појашњавају, да ће према пројектно-техничкој документацији, која већ постоји, радови трајати око три месеца.
Ауто пут прављен 16 година
Изградња брзе саобраћајнице која повезује Крагујевац са Коридором 10, између осталог, био је један од услова за долазак компаније Фијат у Крагујевац. Међутим, радови су се отегли на деценију и по, а пут, чија је изградња почела у јесен 2004. званично је отворен крајем октобра прошле године.
Свечаном отварању присуствовао је директор Путева Србије Зоран Дробњак, који је том приликом истакао да су комплетну изградњу пратили бројни проблеми у вези са експропријацијом земљишта, те да је и то био један од разлога због чега је ауто пут у дужини од 25 километара прављен скоро 16 година.
Током година, све власти које су се смењивале на локалном и државном нивоу, обећавале су завршетак радова, али је изградња увек обустављана после неколико урађених километара, а ауто пут је понео неславни епитет и прозван “Скадар на Бојани”.
Последње слике са Никшићког брда, показују да је тај “Скадар” сада почео и да се руши. Према сазнањима нашег портала, деоница пута коју је “однело” клизиште, изграђена је 2014. године.
Отварање пута без представника Крагујевца
Завршетак радова на изградњи ауто пута крајем октобра прошле године, обележило је присуство вд директора “Путева Србије” Зорана Дробњака. Њега је “пријатељски и срдачно” , као домаћин дочекао председник општине Баточина, кроз коју, једним делом, пролази ова брза саобраћајница.
Међутим, иако је пут од стратешког значаја за Крагујевац и компаније које послују на територији централне Шумадије, на отварању није било градоначелника Крагујевца Николе Дашића, нити других градских званичника.
Касније се у Крагујевцу, од појединих функционера незванично чуло, “да их нико није ни позвао на отварање”.
Изградња ауто-пута Крагујевац – Баточина у дужини од 25 километара, према речима директора Путева Србије, коштала је око 5,5 милијарди динара.
Александра Петровић Нова