Radovi na Trgu republike traju već šest meseci, i kako je proverila ekipa N1, čini se da će uskoro biti završeni, u skladu sa najavama gradonačelnika Aleksandra Šapića, da će saobraćaj u toj centralnoj gradskoj zoni biti otvoren za saobraćaj 1. septembra.
Na Trgu republike se pravi kružni tok i postavljaju nove kocke, a predviđeno je i da bude postavljen sat, za koji Šapić navodi da će biti novi simbol Beograda, koji je koštao 15 miliona dinara.
Nikola Jovanović iz Centra za lokalnu samoupravu kaže za N1 da su to sve kozmetički radovi, zbog kojih je saobraćaj u centru bio poremećen pola godine.
„Mi od kraja februara ove godine uglavnom pričamo o prevrtanju kockica na Trgu republike i o tome da li će na trgu biti semafor ili kružni tok, što je u principu jedna periferna, marginalna, kozmetička mera i, samim tim, tema. U suštini, posle šest meseci radova, saobraćajni profil se neće mnogo promeniti na Trgu republike, Kvalitativno mislim da se neće mnogo dobiti. U praktičnom smislu, ono što vidim kao neposredne promene, a koje nisu dobre, to je da se jedan važan pešački prelaz između stajališta na trgu i Staklenca ukida, što znači da će komunikacija za pešake biti otežana, što nije dobro“, ukazuje Jovanović.
Takođe, ističe da će novi kružni tok predstavljati ozbiljnu prepreku za zglobne trolejbuse i buseve, da se u punom krugu tu okrenu.
„Tačno je da se postavlja kvalitetnija podloga koja će moći da primi povećani saobraćaj, tako da u tom smislu mislim ipak da će situacija biti malo bolja, ali ono što me brine je upravo taj povećani saobraćaj. Jednostavno mislim da u najužem gradskom jezgru treba primiriti, pre svega, putnički saobraćaj i jako me brine što će Vasina ulica biti ponovo otvorena za automobile, jer jednostavno mislim da na Trgu republike i na Terazijama moramo da primirimo saobraćaj i da prednost damo javnom prevozu i pešacima“, smatra on.
Prema njegovim rečima, najkontroverznije je što je najveći problem ukidanje saobraćaja na obodu najužeg gradskog jezgra, u Pariskoj ulici.
„Dešava se nešto što je zaista paradoksalno i što je suprotno praksi u svim evropskim gradovima. Na centralnom gradskom trgu povećavamo automobilski saobraćaj, a ukidamo javni saobraćaj na obodu ovog trga, konkretno u Pariskoj ulici“, naglašava on.
Ono što je ranije najavljeno, zbog ukidanja saobraćaja u Pariskoj, biće ukinut i tramvaj dvojka, koji je kružio centrom grada.
Foto: BETAPHOTO/MILOŠ MIŠKOV