Активисти из „Улица за бициклисте“, уз подршку волонтера, направили су и у Београду чувену фотографију о заузимању простора различитим врстама превоза. „Изабрали смо Стари савски мост, јер мислимо да га треба сачувати, реновирати, додати му бициклистичко-пешачке стазе и да остане намењен искључиво јавном превозу, пешацима и бициклистима“, наводе активисти.
Фотографије показују зашто, односно колико места на коловозу заузима 60 људи у аутомобилима у односу на већ поменуте еколошки прихватљивије видове превоза.
Како наводе, повод за акцију су предизборне најаве и планови актуелне градске власти да се овај мост сруши и изгради нови, а да се у његовом наставку изгради тунел ка Дунавској падини, за шта је и пре пар дана потписан уговор са кинеском компанијом Поwерцхина.
„Сматрамо овај план бившег градоначелника Александра Шапића погрешним и непотребним расипањем новца Београђана, јер он неће донети смањење гужви, већ ће их напротив само повећати. Подсећамо и да се у Београду скоро 50 одсто дневних путовања обави јавним превозом, а да тај вид транспорта нема свугде предност него је заглављен у гужви са стотинама хиљада приватних аутомобила“, наводе активисти у саопштењу.
Како додају, саобраћајна мрежа око Београда на води и на Савској падини свакако неће моћи да прими саобраћај који ће привући изградња тунела и новог моста, а иста ствар ће се десити и са Дунавске стране у Булевару Деспота Стефана.
„Добићемо само још веће гужве и загађење, а једину корист ће имати станари Београда на води којима смета бука од преласка трамваја преко моста, и то док не схвате да су добили још више саобраћаја“, истичу у саопштењу.
Уместо овог решења, они предлажу да се Стари савски мост сачува, а за новац намењен изградњи новог тунела и моста доврши унутрашњи магистрални полупрстен и да се ревитализује мрежа БГ воза до Панчева, Младеновца, Старе Пазове и Лазаревца, као и да се купе нове гарнитуре возова у које би могли да се примају и бициклисти.
„Да би се Београд дугорочно растеретио од гужви, потребно је на првом месту дати предност пешачењу, јавном превозу и бициклистима, па тек онда приватним аутомобилима који конзумирају највише простора. Ова решења би донела и веће саобраћајно растерећење, смањење загађења, али и већи поврат инвестиција“, закључују активисти из „Улица за бициклисте“.
Foto:@EFB i @Beogradska otvorena škola.