Поред свих поскупљења са којима се суочавају грађани Србије, од данас следи нови удар на џеп или, боље рећи, на картице. Наиме, цене услуга у појединим банкама од данас су више, а постоје и нове наплате, попут оне за погрешно укуцан ПИН приликом подизања готовине.
Ова омашка и непажња са пином могла би да вас, према новим ценовницима појединих банака, кошта око 100 динара.
Према најавама појединих банака, поскупеће бројне услуге – одржавање рачуна, подизање чекова и провизије за мобилно и електронско банкарство, а нови ценовници ступају на снагу данас.
Иако се нису све банке огласиле о промени цена, према информацијама оних које то јесу урадиле, издавање серије чекова ће коштати 300, уместо пређашњих 200 динара, издавање картице по хитном поступку, које је до сада било бесплатно, коштаће 400 динара, док ће испорука картице на кућну адресу, која је до сада коштала симболичних 50 динара, сада коштати не тако симболичних 800.
Листа поскупљења овде се не завршава, те ће грађани морати да плате и скупљу провизију за подизање новца са банкомата друге банке, али и трансакције које обављају преко еБанкинга. Од данас ће се наплаћивати и оно што до сада није – вишеструки покушаји за подизање готовине са банкомата и неуспеки покушаји плаћања путем интернета.
Грађани нису задовољни оваквим одлукама банака, те сматрају да би, у случајевима када је банкомат неисправан или не ради еБанкинг, управо банке требало да сносе одговорност.
Уколико неким случајем изгубите картицу, и тада ћете морати да платите.
Тада ћете, уколико сте, не својом кривицом, изгубили картицу, а на рачуну сте имали до 3.000 динара, ви сте ти који ћете сносити трошкове.
Трошак ће сносити банка уколико је износ који имате на рачуну већи и уколико успете да докажете да нисте злоупотребили картицу или били „видљиво немарни“.
Прошло је неколико дана од када је редакција портала Нова.рс контактирала Удружење банака Србије (УБС). Објашњење због чега долази до наплате „грешака“ на банкомату или приликом интернет плаћања још увек нисмо добили.
Дуња Марић Нова