Почетна » Паркинг убудуће наплаћују и приватници

Паркинг убудуће наплаћују и приватници

од Други Пишу
0 коментар

На седници Скупштине града усвојена одлука којом се омогућава да и приватници могу не само да граде паркинге већ и да наплаћују ту услугу по тржишним ценама

На сваком кораку аутомобили – на паркинг местима, тротоарима, и на зеленим површинама. Пешаци немају куда да прођу па морају да корачају коловозом. Како би се убрзало решавање хроничног проблема недостатка паркинг места, као једно од решења града је омогућавање приватницима не само да граде паркинге него и да наплаћују паркинг услугу, односно да се баве послом који је до сада био искључиво ингеренција „Паркинг сервиса”. Ова новина од минуле седнице Скупштине града постала је и званични део градске одлуке која регулише област паркирања. Како је тада појаснио градоначелник Александар Шапић, усвајањем ове одлуке приватницима ће се омогућити да на својим паркинзима по тржишним ценама наплаћују паркирање, односно неће морати да праве партнерство са „Паркинг сервисом”.

– Мислим да ће то повећати број паркинг места и гаража – оценио је Шапић.

То не значи, како је појаснио, да се одустаје од пројеката градње гаража које се годинама најављују, јер ускоро ће бити конкретизовани пројекти који су једно време таворили, као што је изградња гаража код Скупштине Србије.

Градња четири подземне гараже у центру града (Влајковићева, Фрушкогорска, Студентски трг и Трг републике), тема је о којој се говори годинама, а нарочито у последњих четири-пет.

Престонички оци су скори почетак градње ове четири гараже најављивали још 2017. Тада је процењено да ће то коштати око 50.000.000 евра и већ тада се знало да ће се градити у оквиру јавно-приватног партнерства и да ће бити подземне.

Одлука о јавно-приватном партнерству за подземне гараже усвојена је крајем септембра 2017. на седници Скупштине града. У међувремену град расписује јавни позив за ово партнерство, а у јесен 2018. из Старог двора коначно обелодањују да ће партнер града највероватније бити конзорцијум „Цхина Схандонг Интернатионал Ецономиц & Тецхницал Цооператион” и „Цхина Трансинфо Тецхнологy”, што је убрзо и потврђено. Како је тада указано, Кинези су једини дали понуду. Неколико месеци касније, у јуну 2019. званично је и потписан уговор о концесији за пројектовање, финансирање, изградњу, управљање и пренос четири подземне гараже са овом компанијом. Најављено је да ће концесија трајати 40 година, а партнерство ће подразумевати да град буде носилац права својине над гаражама, а концесионар ће граду накнаду плаћати у складу са динамиком утврђеном Уговором о концесији.

Према првобитним најавама, план је био да се четири гараже изграде до 2021. Папиролошки, како су указивали у граду, најдаље се отишло са дозволама за гаражу на Студентском тргу, баш ону која је већ дуже под знаком питања због најављених, такође у више наврата одложених, археолошких истраживања и њихових резултата. Прошле године из Старог двора најављивали су да је почетак изградње, који неће кренути пре 2022, најизвеснији ипак за гараже у Влајковићевој и Фрушкогорској. Када је реч о оној планираној на Тргу републике, прошле јесени у граду су за наш лист наводили да је неспорна али да ће динамику њене градње диктирати пројекат метроа и новог објекта културе на месту привременог тржног центра „Стакленац”.

Највећа енигма управо је гаража на Студентском тргу јер се очекује да после будућих археолошких истраживања ту неће моћи да се изгради објекат за аутомобиле. Ако тако заиста и буде, из града су још прошле године истакли да се са Кинезима разговара о другим локацијама, а једна од њих је Скерлићева улица код Храма Светог Саве.

Дејан Алексић   Политика

Можда ти се свиди

Оставите коментар

five × five =