Radovi na izgradnji novog savskog mosta počeli su prethodne nedelje, a, prema najavama, gradnja bi trebalo traje dve godine.
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture izdalo je potvrdu o prijavi radova za gradnju novog mosta preko Save u Beogradu još u junu, ali je tek krajem jula uklonjen Stari savski most.
Prijava radova je i poslednji papir koji je neophodan investitorim- a državi Srbiji i gradu Beogradu da bi gradnja mogla da počne. Kao datum planiranog početka izvođenja radova naveden je 2. jun 2025, ali je gradnja počela tek nedavno.
Radove je obišao ministar finansija Siniša Mali, koji je prilikom obilaska terena kratko izjavio:
„Za samo dve godine imaćemo potpuno novi most u našem gradu“.
Građevinska dozvola za izgradnju novog savskog mosta izdata je u oktobru prošle godine, a za taj projekat još u novembru 2022. podignut je kredit u iznosu od 79,9 miliona evra od francuske banke BNP Paribas, dok se iz teksta ugovora moglo videti da je ukupna vrednost projekta procenjivana na oko 94 miliona evra.
Sudeći po dostupnoj dokumentaciji, izvođač radova biće kineska kompanija Power China, koja je inače angažovana na velikim projektima u Srbiji. Jedan od njih je izgradnja beogradskog metroa, odnosno prve dve njegove linije, ali i EXPO.
Kako je ranije pisala Nova, zadatak da projektuju novi most dobili su Fakultet tehničkih nauka iz Novog Sada, IO Design enterprise u vlasništvu Dejana Srejića i Slobodana Jaćovića i još dve dobro poznate kompanije bliske vlasti – “Milenijum tim” i “Mostogradnja ing”.
Novi savski most trebalo bi da ima ukupno četiri automobilske i dve tramvajske saobraćajne trake, a njegova dužina iznosiće 420 metara. Biće postavljen na šest stubova.
Početak radova na izgradnji novog mosta preko Save Foto: Amir Hamzagić/Nova.rs