Posao od 55,9 milijardi dinara: Poziv za dodelu linija gradskog prevoza privatnicima u Beogradu

29503038
Drugi Pišu
april 12, 2024

0 komentara

7 min čitanja
47

Sekretarijat za javni prevoz Beograda objavio je javni poziv za dodelu određenih linija gradskog prevoza privatnicima. Reč je linijama na teritoriji opštine Palilula (potez 100) i opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa, kako se navodi – „pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd“.

Pomenute linije gradskog prevoza dodeljuju se privatnicima na 10 godina, a procenjena vrednost posla je gotovo 56 milijardi dinara (55.943.419.348,99 dinara), što je godišnje 5,59 milijardi dinara (oko 47,7 miliona evra godišnje).

Kako se navodi u javnom pozivu, kriterijumi za dodelu ugovora su – cena i kvalitet.

Rok za podnošenje ponuda je 3. jun 2024. do 10 časova, dok je otvaranje ponuda zakazano za pet minuta kasnije – u 10.05 sati.

Podsetimo, da Grad Beograd planira da poveri znatan broj linija javnog gradskog prevoza u prestonici privatnicima N1 je objavio u februaru.

Izmenu Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Beograda Privremeni organ Grada Beograda usvojio je na sednici održanoj 29. februara, a objavljena je u Službenom listu Grada 4. marta. Jednom od izmena predviđa se i da se „poveravanje obavljanja linijskog prevoza prevozniku (osim za JKP) vrši sprovođenjem postupka javno-privatnog partnerstva u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje komunalne delatnosti“.

Dobrica Veselinović, odbornik stranke Zeleno-levi front, objavio je krajem marta na svom nalogu na mreži X Nacrt odluke koju je priredio Sekretarijat za javni prevoz.

Reč je o Nacrtu odluke o usvajanju predloga projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog gradskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradske opštine Palilula (potez 100) i gradske opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.

Nova ekonomija je navela da su projekcije prema objavljenom nacrtu da bi visina godišnje nakande privatnom partneru po ugovoru iznosila oko 5,44 milijarde dinara (bez PDV) – prema javnom pozivu koji je danas objavljen, ovaj iznos je 5,59 milijardi dinara godišnje.

U delu Nacrta ove odluke pod nazivom „Finansijski efekti predloženog projekta na budžet Grada Beograda“, objašnjava se da bi budući prilivi privatnog partnera predstavljali nadoknadu troškova po pređenom kilometru i isplaćivali bi se na isti način kao i po sadašnjem modelu – odnosno po utvrđenoj ceni prevoza po pređenom kilometru, a koja se usklađuje sa vremenom provedenim u radu i to pojedinačno po svakom tipu vozila i broju pređenih kilometara po tipu vozila (minibus, solo autobus, zglobni autobus)…

O kojim linijama je reč
Predmet predloženog projekta javno-privatnog partnerstva je poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobuskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.

Postupak poveravanja se, prema nacrtu, odnosi na linije:

45 Blok 44 – Zemun (Novi Grad),

72 Zeleni venac – Aerodorom Nikola Tesla,

81 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovački put – Altina 1,

81L Novi Beograd (Paviljoni) – Paviljoni – Dobanovački put – Altina 1,

613 Novi Beograd (Paviljoni) – Radiofar,

96 Železnička stanica Pančevački most – Borča,

101 Omladinski stadion – Padinska skela,

102 Padinska skela – Vrbovski (Široka greda),

102a Vrbovski-Padinska skela,

102b Padinska skela-Široka greda-Padinska skela,

104 Omladinski stadion – Crvenka,

105 Omladinski stadion – Ovča/železnička stanica,

105L Zemun (Bačka) – Ovča/železnička stanica,

106 Omladisnki stadion – PKB Kovilovo – Jabučki rit,

107 Padinska skela – Dunavac,

107a Padinska skela – Besni fok – Dunavac,

108 Omladinski stadion – Reva (Duboka bara),

109 Padinska skela – Stajalište „Put za Dunavac“,

110 Padinska skela – Obala Tamiša,

Pored toga, privatnom partneru se poveravaju i linije:

111 Omladinski stadion- SC Kociloco,

202 Omladinski stadion – Veliko selo,

73 Novi Beograd/Blok

45 – Batajnica/železnička stanica,

612 Novi Beograd/Paviljoni/-Kvantaška pijaca-Galenika,

700 Batajnica/Železnička stanica – Batajnica – Batajnica/Železnička stanica,

702 Batajnica/Železnička stanica – Busije (crkva),

703 Zemun/Kej oslobođenja – 13. Maj,

706E Zemun/Kej oslobođenja – Aerodorom Batajnica,

707 Zeleni venac – Mala pruga – Zemun polje,

708 Novi Beograd (Blok 70A) – Zemun polje,

709 Zemun (Novi grad) – Zemun polje,

711 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovci (izlaz),

102P Padinska skela – Preliv,

103 Zemun (Bačka) – Padinska skela i

112 Zemun (Bačka) – Reva (Duboka bara).

Glavni razlog za pokretanje projekta javno – privatnog partnerstva je, kako se navodi u nacrtu, to što su trenutno vozila na potezu 100 i 700 zastarela, prosečna starost u ovom momentu iznosi 8,37 godina za solo, 17,86 godina za zglobna vozila, a 11,5 godina za minibuseve, dok je pređena godišnja kilometraža za solo vozila 862.000 kilometara, za zglobne autobuse 1.839.000 kilometara, a minibuseve 1.184.000 kilometara, odnosno stanje vozila je nezadovoljavajuće.

Shutterstock/Alena Ogolikhina

D. K.   N1

Poslednje