Sekretarijat za javni prevoz Beograda objavio je javni poziv za dodelu određenih linija gradskog prevoza privatnicima. Reč je linijama na teritoriji opštine Palilula (potez 100) i opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa, kako se navodi – „pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd“.
Pomenute linije gradskog prevoza dodeljuju se privatnicima na 10 godina, a procenjena vrednost posla je gotovo 56 milijardi dinara (55.943.419.348,99 dinara), što je godišnje 5,59 milijardi dinara (oko 47,7 miliona evra godišnje).
Kako se navodi u javnom pozivu, kriterijumi za dodelu ugovora su – cena i kvalitet.
Rok za podnošenje ponuda je 3. jun 2024. do 10 časova, dok je otvaranje ponuda zakazano za pet minuta kasnije – u 10.05 sati.
Podsetimo, da Grad Beograd planira da poveri znatan broj linija javnog gradskog prevoza u prestonici privatnicima N1 je objavio u februaru.
Izmenu Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji Beograda Privremeni organ Grada Beograda usvojio je na sednici održanoj 29. februara, a objavljena je u Službenom listu Grada 4. marta. Jednom od izmena predviđa se i da se „poveravanje obavljanja linijskog prevoza prevozniku (osim za JKP) vrši sprovođenjem postupka javno-privatnog partnerstva u skladu sa zakonom kojim se uređuje obavljanje komunalne delatnosti“.
Dobrica Veselinović, odbornik stranke Zeleno-levi front, objavio je krajem marta na svom nalogu na mreži X Nacrt odluke koju je priredio Sekretarijat za javni prevoz.
Reč je o Nacrtu odluke o usvajanju predloga projekta javno-privatnog partnerstva u obavljanju komunalne delatnosti javnog gradskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji gradske opštine Palilula (potez 100) i gradske opštine Zemun (potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.
Nova ekonomija je navela da su projekcije prema objavljenom nacrtu da bi visina godišnje nakande privatnom partneru po ugovoru iznosila oko 5,44 milijarde dinara (bez PDV) – prema javnom pozivu koji je danas objavljen, ovaj iznos je 5,59 milijardi dinara godišnje.
U delu Nacrta ove odluke pod nazivom „Finansijski efekti predloženog projekta na budžet Grada Beograda“, objašnjava se da bi budući prilivi privatnog partnera predstavljali nadoknadu troškova po pređenom kilometru i isplaćivali bi se na isti način kao i po sadašnjem modelu – odnosno po utvrđenoj ceni prevoza po pređenom kilometru, a koja se usklađuje sa vremenom provedenim u radu i to pojedinačno po svakom tipu vozila i broju pređenih kilometara po tipu vozila (minibus, solo autobus, zglobni autobus)…
O kojim linijama je reč
Predmet predloženog projekta javno-privatnog partnerstva je poveravanje obavljanja komunalne delatnosti javnog autobuskog prevoza putnika na delu radijalnih-poteznih linija na teritoriji Palilule (Potez 100) i Zemuna (Potez 700) i delu linija sa pretežnom dužinom trase na navedenim opštinama, uključujući i gradsku opštinu Novi Beograd.
Postupak poveravanja se, prema nacrtu, odnosi na linije:
45 Blok 44 – Zemun (Novi Grad),
72 Zeleni venac – Aerodorom Nikola Tesla,
81 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovački put – Altina 1,
81L Novi Beograd (Paviljoni) – Paviljoni – Dobanovački put – Altina 1,
613 Novi Beograd (Paviljoni) – Radiofar,
96 Železnička stanica Pančevački most – Borča,
101 Omladinski stadion – Padinska skela,
102 Padinska skela – Vrbovski (Široka greda),
102a Vrbovski-Padinska skela,
102b Padinska skela-Široka greda-Padinska skela,
104 Omladinski stadion – Crvenka,
105 Omladinski stadion – Ovča/železnička stanica,
105L Zemun (Bačka) – Ovča/železnička stanica,
106 Omladisnki stadion – PKB Kovilovo – Jabučki rit,
107 Padinska skela – Dunavac,
107a Padinska skela – Besni fok – Dunavac,
108 Omladinski stadion – Reva (Duboka bara),
109 Padinska skela – Stajalište „Put za Dunavac“,
110 Padinska skela – Obala Tamiša,
Pored toga, privatnom partneru se poveravaju i linije:
111 Omladinski stadion- SC Kociloco,
202 Omladinski stadion – Veliko selo,
73 Novi Beograd/Blok
45 – Batajnica/železnička stanica,
612 Novi Beograd/Paviljoni/-Kvantaška pijaca-Galenika,
700 Batajnica/Železnička stanica – Batajnica – Batajnica/Železnička stanica,
702 Batajnica/Železnička stanica – Busije (crkva),
703 Zemun/Kej oslobođenja – 13. Maj,
706E Zemun/Kej oslobođenja – Aerodorom Batajnica,
707 Zeleni venac – Mala pruga – Zemun polje,
708 Novi Beograd (Blok 70A) – Zemun polje,
709 Zemun (Novi grad) – Zemun polje,
711 Novi Beograd (Paviljoni) – Ugrinovci (izlaz),
102P Padinska skela – Preliv,
103 Zemun (Bačka) – Padinska skela i
112 Zemun (Bačka) – Reva (Duboka bara).
Glavni razlog za pokretanje projekta javno – privatnog partnerstva je, kako se navodi u nacrtu, to što su trenutno vozila na potezu 100 i 700 zastarela, prosečna starost u ovom momentu iznosi 8,37 godina za solo, 17,86 godina za zglobna vozila, a 11,5 godina za minibuseve, dok je pređena godišnja kilometraža za solo vozila 862.000 kilometara, za zglobne autobuse 1.839.000 kilometara, a minibuseve 1.184.000 kilometara, odnosno stanje vozila je nezadovoljavajuće.
Shutterstock/Alena Ogolikhina
D. K. N1