Supruga osuđenog za paljenje kuće novinara u Grockoj postavljena za predstavnika države u Srbija Kargo

dragoljub simonovicgrockajelena grujic mihailovickargo srbijazig info
Drugi Pišu
septembar 27, 2025

0 komentara

6 min čitanja
260

Država je izabrala svog predstavnika u skupštini, do skora javnog, a sada državnog privrednog društva – Srbija Kargo. Srbiju će u ovoj železničkoj kompaniji predstavljati Jelena Grujić Mihailović.

Široj javnosti je možda ovo ime promaklo, ali je žitelji Grocke uglavnom znaju. Ona je bila jedan od svedoka na suđenju okrivljenima za paljenje kuće novinara portala Žig info Milana Jovanovića. Supruga je bivšeg policajca Vladimira Mihailovića, koji je jedan od optuženih i osuđenih u ovom procesu.

Simonović prvooptuženi
Apelacioni sud u Beogradu 2024. je pravnosnažno osudio bivšeg predsednika beogradske opštine Grocka Dragoljuba Simonovića zbog podstrekivanja drugih da zapale kuću novinara portala Žig info Milana Jovanovića na četiri godine zatvora.

Sud mu je smanjio zatvorsku kaznu za godinu dana u odnosu na prvostepenu presudu, ali mu je izrekao i novčanu kaznu od 100.000 dinara.

Apelacioni sud je osudio i Vladimira Mihailovića na kaznu od tri godine zatvora i novčanu kaznu od 100.000 dinara. Igor Novaković osuđen je na dve i po godine zatvora, dok je Aleksandar Marinković, koji je u bekstvu, kao direktni izvršilac osuđen na kaznu zatvora od četiri godine i novčanu kaznu od 100.000 dinara.

Već u Nadzornom odboru
Jeleni Grujić Mihailović pre samo dva meseca Opština Grocka takođe je dodelila odgovornu ulogu. Odbornici vladajuće većine postavili su je za predsednika Nadzornog odbora Vodovoda u Grockoj.

Prema pisanju Žig infa, ona je počela da radi u Opštini Grocka tokom drugog mandata Dragoljuba Simonovića. Bila je tada, 2016. godine, zaposlena kao sekretarica zamenika predsednika opštine.

Tokom 2021. je sa mesta mlađeg savetnika napredovala u savetnika. Grujić Mihailović je u svom iskazu na suđenju, prema psianju Žig infa, rekla da je napredovala na poslu jer je u međuvremenu završila Fakultet za poslovne studije i pravo.

Odlučilo ministarstvo
Rešenje o postavljanju Jelene Grujić Mihailović za predstavnika države u Srbija Kargu donelo je Ministarstvo privrede. Potpisala ga je ministarka Adrijana Mesarević 8. septembra.

Osuđeni bivši predsednik Grocke, Dragoljub Simonović, svojevremeno je bio na čelu Železnica Srbije.

Za direktora Železnica imenovan je u decembru 2012. godine. Smenjen je u januaru 2015. godine, ali je ubrzo posle toga postavljen za savetnika direktora u tom javnom preduzeću. Posle skoro godinu vratio se na čelo Grocke.

Tokom 2015. transformisane su Železnice i iz njih je izdvojeno nekoliko preduzeća. Među njima – i Srbija Kargo.

Prevezli manje uglja
Srbija Kargo danas zapošljava više od 2.000 ljudi. Transportni prihodi ovog preduzeća u 2024. godini, vidi se iz izveštaja o poslovanju, za 6,4 odsto su manji nego godinu pre. U odnosu na plan, manji su za petinu. Glavni razlog, kako objašnjavaju u firmi, je manje prevezenog uglja iz uvoza za stanice Šabac i Vreoci.

Obim rada iskazan u netotonskim kilometrima je skoro 20 odsto manji nego u 2023. godini. Za 30 odsto je manji od plana.

Preduzeće je lane ostvarilo blizu 15,6 milijardi dinara ukupnih prihoda i 1,1 milijardu su manji nego u 2023. Rashodi su iznosili 14,27 milijardi dinara i nešto su manji nego ranije. Neto gubitak na kraju godine je iznosio 2,66 milijardi dinara i za milijardu je veći nego godinu pre.

Poslovanje Srbija Karga, kako se navodi u izveštaju, opterećuje rat na istoku Evrope, ali i tarife koje mora da primenjuje.

“Postojeća tarifa koju je društvo moralo javno da objavi je neusaglašena sa realnim komercijalnim principima što društvo čini manje konkurentnim u odnosu na druge prevoznike koji posluju na teritoriji Republike Srbije. Cene prevoza koje društvo primenjuje su utvrđene i ograničene Tarifom za prevoz robe Železnice Srbije koje nisu menjane duži niz godina, a definisane su za potrebe nekadašnjeg preduzeća Železnice Srbije koje je bilo subvencionisano od strane države i tada jedino registrovano za prevoz robe železnicom”, stoji u izveštaju.

Shutterstock/BalkansCat

Aleksandra Bulatović   Forbes

 

Poslednje