Свако возило јавног градског превоза могло би да има „свог“ контролора карата, а путници би у возило јавног градског превоза требало да улазе искључиво на предња врата.
Ово је решење које се још разматра, а заправо је део некадашње праксе у ГСП која никада није трајно заживела. Идеја је да у сваком престоничком аутобусу, тролејбусу и трамвају буде контролор који ће се возити целом трасом те линије и проверавати да ли су путници купили и очитали карте, како би искоренили шверцовање, пише Курир.
То је једна од првих мера која би требало да утиче на повећање продаје карата, јер градски превоз користи око 800.000 људи, а месечно се прода 120.000 маркица. Контролори у јавном превозу засад само обавештавају суграђане да ће ускоро можда на снагу ступити нови режим, који ће подразумевати и улазак у возило на врата поред возача.
Ово се могло и наслутити изнедавног дописа Секретаријата за јавни превоз који је стигао градским и приватним превозницима, у којем пише да ће апарати за оверу карата бити размештени како би се „уредио проток путника у возилу“. На основу овога, да се наслутити да ће путници бити усмеравани да излазе на средња врата где валидатора убудуће неће ни бити.
И из новооснованог предузећа за наплату превоза недавно су поручили да путници неће моћи да уђу на предња врата ако нису купили карту. Ова идеја није нова, о њој се причало још пре десетак година, а покушај да теорија оживи у пракси прошао је неславно. Врата на аутобусима била су обојена у зелено и црвено како би наводили људе где да улазе, а где да излазе, али то је само створило велике гужве и незадовољство путника.
Уколико улазак на предња врата градског превоза постане правило у наредним месецима, сигурно неће ићи „глатко“, а извесно је да ће бити оних који ће желети да уђу у аутобус без карте, без обзира на број кондуктера који буде унутра.
Ilustracija/Foto: Ioannis7 / Shutterstock.com