У току провера статике дела Железничке станице у Новом Саду ВИДЕО

novi sadzeleznicka stanica
Други Пишу
јул 28, 2025

0 коментара

5 мин читања
17

У Новом Саду тренутно се проверава статика, тачније крило Д, у делу Железничке станице, десно од надстрешнице која је пала у новембру прошле године.

Радови на провери стабилности дела зграде Железничке станице у Новом Саду виде се на видеу који је један читалац послао порталу 021.рс.

Како се може приметити на видео снимку, у току су радови, односно провере на крилу Д, односно десно од главног улаза и надстрешнице која се срушила.

 

Иначе, крило Д и крило А, биће предмет провере стабилности односно Елабората о оцени стања конструкције.

Овај посао добио је конзорцијум понуђача који предводи Институт за испитивање, процену стања и санацију конструкција из Новог Сада. Групу која ће анализирати стабилност дела зграде чине и Аxис грађевински биро из Сремске Каменице и Геомеханика из Београда.

Тачније, „Инфраструктура железнице Србије“ одабрала је фирму која ће проверавати стабилност Железничке станице у Новом Саду, али само оног дела који се није урушио, како је пренео 021.

Укупно ће за своју процену добити 17,5 милиона динара.

Иначе укупна процењена вредност за анализу стабилности целе зграде, односно и крила Б и крила Ц, је 30 милиона динара.

Партија која би подразумевала процену стања крила Ц и крила Б у ком се налазила и надстрешница била је процењена на 12 милиона.

Конзорцијум који се јавио за овај посао иначе је био једини понуђач, али није био спреман да се посвети и послу провере крила чији део се урушио, већ се пријавио само за партију која подразумева друга два крила станице. Проверу друга два крила требало би да заврши у року не дужем од 60 дана од дана увођења у посао.

Директор и власник Института који предводи конзорцијум је Властимир Радоњанин, иначе професор департмана за грађевинарство и геодезију на Факултету техничких наука.

Подсетимо и да је ФТН првобитно склопио уговор о провери статике целе станичне зграде, али да је тај уговор раскинут и да нико од вештака ФТН наводно није ушао у зграду, јер нису добили дозволу.

„Инфраструктура“ је због хитности скратила рок за подношење понуда на 15 дана.

„Републички грађевински инспектор је из разлога неопходности предузимања хитних мера ради отклањања непосредне опасности по безбедност објекта, наложио проверу статичке стабилности станичне зграде, те је у најкраћем могућем року неопходно израдити Елаборат о провери статистичке стабилности објекта, чиме би се стекли услови за пуштање у експлоатацију брзе пруге Нови Сад – Суботица – државна граница“, пише у објављеној тендерској документацији.

Železnička stanica Novi Sad

Нова.рс

Последње