U toku provera statike dela Železničke stanice u Novom Sadu VIDEO

novi sadzeleznicka stanica
Drugi Pišu
jul 28, 2025

0 komentara

5 min čitanja
19

U Novom Sadu trenutno se proverava statika, tačnije krilo D, u delu Železničke stanice, desno od nadstrešnice koja je pala u novembru prošle godine.

Radovi na proveri stabilnosti dela zgrade Železničke stanice u Novom Sadu vide se na videu koji je jedan čitalac poslao portalu 021.rs.

Kako se može primetiti na video snimku, u toku su radovi, odnosno provere na krilu D, odnosno desno od glavnog ulaza i nadstrešnice koja se srušila.

 

Inače, krilo D i krilo A, biće predmet provere stabilnosti odnosno Elaborata o oceni stanja konstrukcije.

Ovaj posao dobio je konzorcijum ponuđača koji predvodi Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija iz Novog Sada. Grupu koja će analizirati stabilnost dela zgrade čine i Axis građevinski biro iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda.

Tačnije, „Infrastruktura železnice Srbije“ odabrala je firmu koja će proveravati stabilnost Železničke stanice u Novom Sadu, ali samo onog dela koji se nije urušio, kako je preneo 021.

Ukupno će za svoju procenu dobiti 17,5 miliona dinara.

Inače ukupna procenjena vrednost za analizu stabilnosti cele zgrade, odnosno i krila B i krila C, je 30 miliona dinara.

Partija koja bi podrazumevala procenu stanja krila C i krila B u kom se nalazila i nadstrešnica bila je procenjena na 12 miliona.

Konzorcijum koji se javio za ovaj posao inače je bio jedini ponuđač, ali nije bio spreman da se posveti i poslu provere krila čiji deo se urušio, već se prijavio samo za partiju koja podrazumeva druga dva krila stanice. Proveru druga dva krila trebalo bi da završi u roku ne dužem od 60 dana od dana uvođenja u posao.

Direktor i vlasnik Instituta koji predvodi konzorcijum je Vlastimir Radonjanin, inače profesor departmana za građevinarstvo i geodeziju na Fakultetu tehničkih nauka.

Podsetimo i da je FTN prvobitno sklopio ugovor o proveri statike cele stanične zgrade, ali da je taj ugovor raskinut i da niko od veštaka FTN navodno nije ušao u zgradu, jer nisu dobili dozvolu.

„Infrastruktura“ je zbog hitnosti skratila rok za podnošenje ponuda na 15 dana.

„Republički građevinski inspektor je iz razloga neophodnosti preduzimanja hitnih mera radi otklanjanja neposredne opasnosti po bezbednost objekta, naložio proveru statičke stabilnosti stanične zgrade, te je u najkraćem mogućem roku neophodno izraditi Elaborat o proveri statističke stabilnosti objekta, čime bi se stekli uslovi za puštanje u eksploataciju brze pruge Novi Sad – Subotica – državna granica“, piše u objavljenoj tenderskoj dokumentaciji.

Železnička stanica Novi Sad

Nova.rs

Poslednje
Pretplati se na našu mejl listu

Prijavite se na našu mailing listu i budite uvek informisani!

Poslednje