Kupovna moć građana Srbije je znatno niža u odnosu na Slovence i Hrvate, ali je većina novih automobila u Srbiji skuplja nego u Sloveniji i Hrvatskoj, pokazuju podaci o aktuelnim cenama putničkih vozila iz šest segmenata.
Razlika u ceni uočljiva je već u kategoriji malih gradskih automobila, pa je tako cena osnovne verzije „dačije sandero“ u Srbiji skoro dve hiljade evra viša nego u Sloveniji. Drugi model iz istog segmenta – „reno klio“, takođe u osnovnoj ponudi, najskuplji je u Hrvatskoj, a najjeftiniji ponovo u Sloveniji.
U segmentu gradskih kompakt automobila poredili smo cene „škode oktavije“ i novog „golfa“, oba vozila sa benzinskim motorom. Kupovina „škode“ najviše se isplati u Srbiji, jer je u Hrvatskoj za taj model potrebno dodati 1.600 evra, a u Sloveniji skoro 2.400 evra. Popularni „golf“ najjeftiniji je u Sloveniji, dok je u Srbiji i Hrvatskoj skuplji za oko hiljadu evra.
Novi „opel croslend“ u Srbiji košta čak pet hiljada evra više nego u Sloveniji, dok je isti model u Hrvatskoj jeftiniji tri hiljade evra nego u Srbiji. U krosover segmentu uporedili smo i cene modela „folksvagen T-rok“ – u Srbiji je oko 500 evra skuplji nego u Sloveniji i Hrvatskoj.
U segmentu SUV vozila izdvojili smo „hjundai tuson“, jedini automobil od svih čije smo cene poredili koji je najskuplji u Sloveniji. Taj model je najjeftiniji u Hrvatskoj, dok je u Srbiji njegova cena tri stotine evra viša. Drugi SUV model je „dačija daster“, koji najviše košta u Hrvatskoj, a najmanje u Srbiji.
Kod takozvanih porodičnih limuzina izbor je pao na „BMW 318i“ koji u Srbiji košta 42.420 evra (osnovna cena), u Sloveniji je taj model nešto jeftiniji i staje 42.050 evra, a u Hrvatskoj je skuplji nešto više od 2.500 evra i iznosi 44.954 evra. Drugi model iz tog segmenta – „folksvagen pasat“ u Srbiji se više ne prodaje, a u Sloveniji je njegova cena za oko hiljadu evra niža nego u Hrvatskoj.
Konačno, u segmentu luksuznih vozila prvi automobil koji smo odabrali je „mercedes S 450e“. Njegova cena najniža je u Hrvatskoj, u Sloveniji je skuplji za pet hiljada evra, a u Srbiji za 5.600 evra. Najdrastičnija razlika u ceni je kod modela „porše kajen“, koji u Srbiji košta čak 33.000 evra više nego u Sloveniji i oko 20.000 više u odnosu na Hrvatsku.
foto Shutterstock