Почетна » Задужујемо се 915 милиона да би Београд коначно добио аутобуску станицу која је требало да буде готова пре 4 године

Задужујемо се 915 милиона да би Београд коначно добио аутобуску станицу која је требало да буде готова пре 4 године

од Други Пишу
0 коментар

У изградњу нове аутобуске станице у Београду до сада је уложено око 20 милиона евра. Иако је основна конструкација станице изграђена, овај објекат у Блоку 42 на Новом Београду зуји запуштен и празан. То би можда могао да промени кредит од 915 милиона динара који би требало да раднике врати на градилиште. До сада ништа ново није урађено, осим што су се, као на траци, ређала обећања, пуста као и само градилиште.

Овај пројекат само је један у низу који је подређен ширењу Београда на води – својеврсном симболу актуелне власти која чини све како би привела крају изградњу мегаломанских објеката на обали Саве.

Београду на води свакако смета аутобуска станица на садашњој локацији, па је план за њено измештање практично логичан след догађаја.

Целокупан пројекат измештања аутобуске станице почео је током 2016. године преговорима руководства БАС-а и челника Града Београда, како би током 2019. почела изградња нове аутобуске станице на Новом Београду.

Од тада су се низала само обећања да ће станица бити завршена, а највише је обећавао тадашњег заменика градоначелника Београда Горан Весић.

Неколико пута је померао рокове, спомињан је и април прошле године, али за сада градња станице стагнира.

Екипа Нове је у више наврата посећивала скупо градилиште у Блоку 42 на Новом Београду, али из месеца у месец ситуација је идентична – багери стоје или их нема, конструкција се не мења, а новац наставља да „цури“ из буџета.

Овогодишњим буџетом за нову станицу предвиђено је 126.500.000 динара у, те 283.500.000 динара у 2024. години.

Кредитом до наставка радова

Наставак радова на изградњи нове аутобуске станице у Београду биће финансиран из кредита државног Фонда за развој у износу од 915 милиона динара, показали су подаци из акционарског друштва „Београдска аутобуска станица (БАС)“.

У уговору о закључењу кредита за наставак прве фазе радова, наводи се да је „БАС-у“ почетком јуна закључком Владе Србије „одобрено располагање имовином велике вредности“.

Узимању овог кредита претходила је одлука о именовању шест нових директора Београдске аутобуске станице.

Како се може видети из званичних биографија именованих директора, у одлучивање у БАС-у су се укључили кадрови блиски министру Синиши Малом, пројекту Београду на води, а међу њима су и председник општине Стари Град, те извршна директорка „Wирелесс медиа“, фирме која је у власништву Игора Жежеља.

На почетку седнице усвојене су оставке шест досадашњих директора „БАС-а“, а одмах су именовани нови вршиоци функције. У предузеће је ушао Светислав Ђуровић, дипломирани праврник који тренутно обавља функцију координатора и саветника у сектору за информационе технологије у Министарству унутрашњих послова (МУП). Нови изабрани директори су и Душан Петрић, председник Скупштине Стари Град, Немања Вуловић, саветник у Министарству финансија код Синише Малог. Управо је Мали био један од главних носилаца градње пројекта Београд на води, будући да је за време његовом мандата на челу Београд покренут пројекат.

Што се тиче овог пројекта, и Скупштина „Београда на води д.о.о“ ће имати „свог“ неизвршног директора у БАС-у. На тој позицији биће Данило Јеринић који ради као координатор за дозволе. На новој функцији биће и Јадранка Радоњић, која на позицију неизвршне директорке долази са функције у „Wирелесс медиа“, фирме у власништву Игора Жежеља, власника „Адрија медије групе“.

Једина стручна особа са доказаним квалификацијама за обављање ове функције у БАС-у биће Андреа Нађ, доценткиња на Саобраћајном факултету у Београду.

Рок за изградњу пробијен још пре четири године

„За месец дана имате камен темељац за нову аутобуску станицу у Блоку 42. То је 20 милиона евра, огромна инвестиција од које ће тај део Новог Београда бити нови центар Новог Београда“,рекао је садашњи министар финансија Синиша Мали 2017. године.

Како је тада најављивано, отварање станице планирано је након две године од почетка радова, што значи да је први рок био крај 2019. године.

Од тада, скоро четири године рокови су померани, а изјаве су се ређале „као на траци“ да ће станица бити отворена.

Одмах након тога, спомињана је 2020, па 2021, да би последња изјава заменика градоначелника Горана Весића била да ће станица бити завршена до априла прошле године.

Наравно, то се није десило.

Београд је у међувремену добио и новог градоначелника, Александра Шапића. Једна од првих ствари коју је први човек Београда најавио пре око годину дана јесте преузимање станице и завршавање исте у року од неколико месеци

Ни то се није десило.

Никола Јовановић из Центра за локалну самоуправу у изјави за Нову каже да је аутобуска станица на Новом Београду „симбол неспосбности градских власти“.

„Предлог ЦЛС-а је био да се главна железничка и главна аутобуска станица буду на истом месту у Блоку 42, једна испод друге, као што је то случај свуда у развијеном свету“, каже Јовановић.

План за нову станицу

Анекс од око 1.200 квадрата бруто површине адаптиран је за продају карата и најнеопходније административне и комерцијалне делатности, а посао на његовој изградњи добило је лазаревачко предузеће „Бауwесен“.

Према Нацрту измена и допуна Плана детаљне регулације, нова аутобуска станица простираће се на површини од 9,2 хектара, а део комплекса железничке станице требало би да заузме површину од три и по хектара.

Нова аутобуска станица имаће 44 полазна перона, 12 долазних и девет долазно-полазних за туристичке линије, односно укупно 65 перона у оквиру грађевинског комплекса, као и још око 30 паркинг-места за дуже задржавање аутобуса у непосредној близини.

Нацртом је предвиђена и изградња перонског простора и јавне гараже са минимално 200 паркинг-места са улазом и излазом из Улице Ђорђа Станојевића, као и велике такси станице.

Такође, предвиђена је и изградња станичног трга који ће гледати ка улици Антифашистичке борбе, док ће главна станична зграда од 25.000 квадратних метара бити изграђена између трга и перонског простора.

Нова станица садржаће и пратеће објекте, као што су пумпа, супермаркет и бројни угоститељски објекти. Такође, биће постављен улични мобилијар – клупе, корпе за отпатке, осветљење, затим јавне чесме, као и пешачка стаза.

Пројекат аутобуске станице Нови Београд гради се кроз јавно-приватно партнерство између Града Београда и предузећа БАС које управља постојећом главном аутобуском станицом у Савамали.

Foto:Dragan Mujan/Nova.rs; Nova.rs video; shutterstock

Андрија Лазаревић   Нова

Можда ти се свиди

Оставите коментар