Према решењу Секретаријата за јавни превоз дошло је до измена у раду појединих линија на терминусу „Зелени венац“, саопштило је неформално удружење „Наш град – наш јавни превоз“. Измене се односе на линије 15, 67 и 68, а то значи да „Зелени венац“ више неће бити почетно, односно крајње стајалиште.
Професор Саобраћајног факултета, Владимир Момчиловић, наговештава да овакве измене нису добро решење, преноси Н1.
„Проблем је јер ако имате дугачку линију, као што је на пример линија 15 и ако се на терминусу нагомилају одређена возила, онда она неће на Зеленом венцу чекати свој следећи полазак, односно тај интервал слеђења испоштовати“, наводи.
То значи да, каже, ако дођу два возила за редом, она одмах настављају даље, као на било ком другом пролазном стајалишту.
То је лоше, истиче, јер путницима таква измена није довољно унапред најављена.
„Дакле свака промена у јавном превозу мора да се најави путницима како би могли на време да планирају, да прилагоде време полазка и све друго“, наводи.
Објашњава и да сада када возила директно долазе и пролазе кроз стајалиште на Зеленом венцу, губи се и његова функција терминуса.
Терминус на Зеленом венцу, сматра наш саговорик, био је смислен у погледу своје локације, има довољно простора да прихвати све путнике и да им обезбеди безбедан прелаз или преседање на друге линије или долазак до центра града и као такав представља битан елемент система јавног превоза.
Овакве измене утицаће и на прве и последње поласке.
„Сваки терминус је имао неки свој ред вожње и можемо да кажемо да се ипак колико толико поштовало то време. Међутим, кад је пролазно стајалиште у питању, то возило како дође, тако и напушта стајалиште. Такође, ако дођу три аутобуса одједном на исто стајалиште одакле полазе сва три аутобуса, ако путник чека напред на почетку стајалишта, а његов аутобус је трећи, неће видети или може да се деси да му аутобус оде, а да се он не укрца у тај аутобус и опет са неизвесним временом следећег доласка аутобуса, односно као на било ком стајалишту“, објашњава.
Foto: N1