Prema rešenju Sekretarijata za javni prevoz došlo je do izmena u radu pojedinih linija na terminusu „Zeleni venac“, saopštilo je neformalno udruženje „Naš grad – naš javni prevoz“. Izmene se odnose na linije 15, 67 i 68, a to znači da „Zeleni venac“ više neće biti početno, odnosno krajnje stajalište.
Profesor Saobraćajnog fakulteta, Vladimir Momčilović, nagoveštava da ovakve izmene nisu dobro rešenje, prenosi N1.
„Problem je jer ako imate dugačku liniju, kao što je na primer linija 15 i ako se na terminusu nagomilaju određena vozila, onda ona neće na Zelenom vencu čekati svoj sledeći polazak, odnosno taj interval sleđenja ispoštovati“, navodi.
To znači da, kaže, ako dođu dva vozila za redom, ona odmah nastavljaju dalje, kao na bilo kom drugom prolaznom stajalištu.
To je loše, ističe, jer putnicima takva izmena nije dovoljno unapred najavljena.
„Dakle svaka promena u javnom prevozu mora da se najavi putnicima kako bi mogli na vreme da planiraju, da prilagode vreme polazka i sve drugo“, navodi.
Objašnjava i da sada kada vozila direktno dolaze i prolaze kroz stajalište na Zelenom vencu, gubi se i njegova funkcija terminusa.
Terminus na Zelenom vencu, smatra naš sagovorik, bio je smislen u pogledu svoje lokacije, ima dovoljno prostora da prihvati sve putnike i da im obezbedi bezbedan prelaz ili presedanje na druge linije ili dolazak do centra grada i kao takav predstavlja bitan element sistema javnog prevoza.
Ovakve izmene uticaće i na prve i poslednje polaske.
„Svaki terminus je imao neki svoj red vožnje i možemo da kažemo da se ipak koliko toliko poštovalo to vreme. Međutim, kad je prolazno stajalište u pitanju, to vozilo kako dođe, tako i napušta stajalište. Takođe, ako dođu tri autobusa odjednom na isto stajalište odakle polaze sva tri autobusa, ako putnik čeka napred na početku stajališta, a njegov autobus je treći, neće videti ili može da se desi da mu autobus ode, a da se on ne ukrca u taj autobus i opet sa neizvesnim vremenom sledećeg dolaska autobusa, odnosno kao na bilo kom stajalištu“, objašnjava.
Foto: N1