Kineska firma čija je službenica uhapšena zbog pada nadstrešnice u Novom Sadu dobila posao projektovanja linije 3 beogradskog metroa

crdcnadstresnicanovi sad
Drugi Pišu
februar 10, 2025

0 komentara

6 min čitanja
117

Kineska kompanija CRDC, glavni projektant renoviranja pruge do Mađarske – uključujući i deo vezan za renoviranje novosadske Železničke stanice čija se nadstrešnica urušila 1. novembra prošle godine usmrtivši 15 osoba – izabrana je za izradu projektno-tehničke dokumentacije za liniju 3 beogradskog metora, objavljeno je na zvaničnom sajtu Grada Beograda.

Kako se navodi, u postupku javne nabavke za izradu projektno-tehničke dokumentacije za liniju 3 beogradskog metroa izabran je konzorcijum predvođen kompanijom „CRDC – Kineska korporacija za projektovanje železnica”, ogranak Beograd Savski venac (China Railway Design Corporation Serbia), saopšteno je iz JKP-a „Beogradski metro i voz”.

„U izabranoj grupi ponuđača, pored CRDC-a kao nosioca liste, nalazi se i renomirana kompanija „Luis Berger” d. o. o. sa „Ko dizajn” d. o. o. Beograd, uz podršku domaćih podizvođača. Ugovor „Izrada projektno-tehničke dokumentacije: Studija opravdanosti sa idejnim projektom i sa Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za liniju 3 beogradskog metroa” potpisali su juče direktor JKP-a „Beogradski metro i voz” Andreja Mladenović i sekretar za javni prevoz Grada Beograda Radovan Kremić sa Jen Džongjinom, u ime ogranka CRDC-a u Srbiji“, piše u saopštenju.

U istom tekstu navodi se da je „vrednost zaključenog ugovora 2.285.400.000,03 dinara bez PDV-a (2.742.480.000,04 dinara sa PDV-om)“, odnosno oko 19,5 miliona evra.

„Što je značajno niže od procenjene vrednosti od 2.950.000.000,00 dinara bez PDV-a. Ovaj uspeh predstavlja rezultat transparentnog i profesionalnog postupka, koji je privukao vodeće domaće i strane kompanije iz oblasti projektovanja metro sistema. Na javni poziv pristigle su četiri ponude renomiranih kompanija, a izabrani ponuđač ostvario je najvišu ocenu. CRDC je više od 70 godina vodeće projektantsko preduzeće u oblasti železničkog, gradskog i saobraćajnog inženjeringa. Ukupno su projektovali više od 46.000 kilometara pruga, uključujući 11.000 kilometara brzih železnica, kao i metro linije i transportna čvorišta u mnogim gradovima. Preduzeće je sertifikovano prema ISO9001 standardima za kvalitet, zaštitu na radu i zaštitu životne sredine. CRDC ima bogato iskustvo u realizaciji infrastrukturnih projekata u Republici Srbiji, što dodatno garantuje kvalitetnu i profesionalnu izradu Studije opravdanosti sa idejnim projektom i Studijom o proceni uticaja na životnu sredinu za buduću liniju 3 metro sistema u Beogradu“, navodi se u saopštenju.

Podsećamo, kineska kompanija CRDC, kako je objavila Nova ekonomija, iz objavljene dokumentacije vezane za istragu pada nadstrešnice na Železničkoj stanici u Novom Sadu, može se videti da je sporazumom između Saobraćajnog instituta CIP i CRDC-a definisano da kinesko preduzeće ima vodeću ulogu u organizaciji posla modernizacije železnice.

CIP i CRDC su 2019. godine sklopili okvirni sporazum o osnivanju konzorcijuma radi modernizacije i rekonstrukcije dela mađarsko-srpske železničke veze od Novog Sada do Kelebije, podseća portal 021.rs.

Deo ovog projekta je upravo renoviranje Železničke stanice u Novom Sadu, koje je minulih meseci fokus svih medija zbog činjenice da je u obrušavanju nadstrešnice na tom objektu stradalo 15 osoba. Ovaj događaj bio je povod za mosovne građanske demonstracije i blokade fakulteta svih najvećih univerziteta u Srbiji. U krivičnoj istrazi koja traje od 1. novembra uhapšeno je više osoba, među kojima je i službenica pomenute kineske kompanije, a ostavke su podneli i bivši i aktuelni ministri saobraćaja i građevine Tomislav Momirović i Goran Vesić, koji je i sam hapšen u okviru istrage.

Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs

Mihailo Jovićević   Nova

Poslednje