Нова набавка у Гроцкој: 15 милиона динара за рекламни материјал – да ли се опет одева „партијска војска“?

budzetgrockajavne nabavkepolo majicereklamni materijal
Жељко Маторчевић
јун 4, 2025

0 коментара

5 мин читања
163

Градска општина Гроцка наставља са праксом издашних јавних набавки, а најновија у низу је уговор за „Рекламни материјал“ вредан готово 15 милиона динара, тачније 14.991.000,00 динара са ПДВ-ом (око 128.128 евра по тренутном курсу). Ова одлука, донета 26. фебруара 2025. године, отвара бројна питања о сврсисходности и приоритетима локалне власти, посебно када се уђе у детаље спецификације набављеног материјала.

Уговор је додељен фирми „СДПС д.о.о. Београд“ , након отвореног поступка на који се, занимљиво, јавио само један понуђач. Процењена вредност набавке била је 12.500.000,00 динара без ПДВ-а , а коначна понуђена и прихваћена цена је незнатно нижа – 12.492.500,00 динара без ПДВ-а.

Хиљаде мајица за кога?

Оно што посебно привлачи пажњу у обимној техничкој спецификацији јесте количина текстилних производа. Према документу, ГО Гроцка набавља чак:

  • 2.000 комада памучних поло мајица са логом ГО Гроцка.
  • 4.000 комада рекламних мајица (100% памук, тегет или плаве боје) са штампом лога ГО Гроцка на рукаву и леђима.

Укупно 6.000 мајица! Поставља се логично питање: коме је намењено толико рекламних мајица у општини која, према последњим подацима, у самом насељу Гроцка има тек нешто више од 8.000 становника? Да ли то значи да општинска власт планира да скоро сваки становник централног дела општине добије по једну рекламну мајицу? Или је ова „текстилна инфузија“ намењена за неке друге, можда предизборне или страначке сврхе, као што је то био случај у ранијим анализама трошења новца грађана Гроцке?

Поред мајица, списак рекламнoг материјала је подугачак и укључује:

  • 2.500 средњих и 2.500 малих рекламних кеса
  • 2.000 стоних календара и 3.000 зидних календара са мотивима Гроцке
  • 1.500 роковника са грбом Гроцке
  • 1.500 биоразградивих рекламних коцка блокова
  • 1.500 малих рекламних нотеса
  • 1.000 картонских фасцикли и додатних 3.000 фасцикли формата А4+
  • 3.000 металних хемијских оловака са гравуром
  • 2.000 упаљача са грбом ГО Гроцка
  • 2.000 металних привезака за кључеве и додатних 3.000 ливених привезака „Грочанка“
  • 1.500 рекламних кишобрана
  • 50 инфо табли

Транспарентност или параван?

Иако је поступак јавне набавке формално спроведен по закону, чињеница да се јавио само један понуђач увек оставља простор за питање о постојању стварне тржишне утакмице и постизању најбоље цене за грађане. Комисија за јавну набавку је, према образложењу одлуке, констатовала да су испуњени услови за закључење оквирног споразума без чекања на проток рока за подношење захтева за заштиту права, управо зато што је поднета само једна прихватљива понуда.

Док се милионски износи троше на промотивни материјал, чија је употребна вредност за ширу заједницу упитна, остаје да се види да ли ће грађани Гроцке заиста имати користи од ове инвестиције, или ће хиљаде мајица, оловака и календара послужити сврси која није у најбољем интересу свих становника.

Како је једном приликом речено о природи власти и управљању јавним добрима: „Власт која се одвоји од народа и његових стварних потреба, лако почне да сматра буџет својим личним пленом, а грађане поданицима који треба да аплаудирају сваком, па и најрасипнијем потезу.“ Остаје да грађани процене да ли је ова набавка одраз стварних потреба или још један пример у низу.

За Жиг инфо:
Жељко Маторчевић
Насловна: Илустрација: Жиг инфо- вештачка интелигенција

Последње
Претплати се на нашу мејл листу

Пријавите се на нашу маилинг листу и будите увек информисани!

Последње