ПИЛОГ ТЕНДЕРА У ГРОЦКОЈ: Посао од 14 милиона добила фирма ћерка „Ауто Чачка“ – јефтинији понуђач елиминисан због „преслабог“ мотора

auto cacakautomobiligrockaiznajmljivanjelizingopstina
Жељко Маторчевић
новембар 6, 2025

0 коментара

6 мин читања
116

Јавна набавка Градске општине Гроцка за закуп седам путничких возила, која је од самог почетка изазвала сумње због необично строгих услова, коначно је добила свој епилог. Уговор вредан 13.986.000 динара (без ПДВ-а) додељен је 17. октобра 2025. фирми „ТДВ ФЛЕЕТ Д.О.О.“ из Београда.

Оно што цео случај чини посебно занимљивим јесте чињеница да је другопристигла понуда, која је била јефтинија, одбијена као неприхватљива због, испоставиће се, управо оних техничких ставки које су раније оцењене као потенцијално „нацртане“ за тачно одређеног понуђача.

 

Како је јефтинија понуда постала „неприхватљива“?

 

На отварању понуда 8. октобра 2025. године, утврђено је да су пристигле две понуде. Једну је послао „ТДВ ФЛЕЕТ Д.О.О.“, а другу „ДЕЛТА РЕНТ-А-ЦАР ДОО“.

Након прерачунавања, понуда компаније „Делта“ износила је 13.893.963,92 динара, док је понуда „ТДВ Флеет“ била скупља и износила 13.986.000,00 динара.

Ипак, комисија за јавну набавку одбија јефтинију понуду као неприхватљиву. Разлог? „Делта рент-а-цар“ није успела да испуни све захтеве из конкурсне документације. Како се у образложењу одлуке наводи, понуђач није доставио адекватне доказе о испуњености критеријума, попут потврде овлашћеног заступника, нити изјаву да ће бити власник возила.

Али, кључна тачка дисквалификације, која потврђује раније сумње, јесте снага мотора за луксузно возило (ТИП 2). Из достављене понуде „Делте“ утврђено је да понуђено возило има снагу од 142 kW. Ово није било довољно, јер је тендером било прописано да мотор мора имати снагу у опсегу од тачно 200 kW до 210 kW. Управо је овај необично узак и специфичан захтев за снагом мотора био разлог зашто је једина конкурентска понуда елиминисана, а скупља прихваћена.

 

Ко је добитник тендера?

 

Победник тендера, „ТДВ ФЛЕЕТ Д.О.О.“, компанија је основана релативно скоро, 14. марта 2022. године. Упркос томе, фирма бележи импресивне пословне резултате. Како показују јавно доступни подаци, компанија је у 2024. години остварила приход од око 925 милиона динара и нето добит од преко 80 милиона динара, уз бонитетну оцену А+.

Међутим, оно што је кључно јесте власничка структура. Како је истраживање потврдило, „ТДВ Флеет“ је део моћне „Ауто Чачак групе“, једног од највећих увозника аутомобила у Србији, најпознатијег као генералног заступника за „Шкоду“.

Власник „Ауто Чачка“, бизнисмен Миленко Костић, као и сама компанија, у више наврата су у медијима довођени у везу са владајућом Српском напредном странком, а поједини медији су га означавали и као једног од финансијера странке.

 

Случајност или добро режиран посао?

 

Хронологија је јасна:

  1. Општина Гроцка расписује тендер са спецификацијом која за једно возило тражи изузетно специфичну снагу мотора (200-210 kW), што драстично смањује број модела који могу конкурисати.
  2. На тендер се јављају два понуђача.
  3. Јефтинији понуђач бива одбијен јер његов модел има „само“ 142 kW, што није у траженом опсегу.
  4. Побеђује скупљи понуђач, фирма основана 2022. године, која је део групације чији се власник у јавности повезује са владајућом партијом.

Док из Општине Гроцка поручују да је све урађено по закону, остаје отворено питање да ли су услови тендера намерно постављени тако да елиминишу конкуренцију и посао вредан скоро 14 милиона динара усмере ка унапред одређеном понуђачу. Грађанима Гроцке остаје да се надају да ће ова возила заиста допринети ефикаснијем раду општинских служби, а не само ефикаснијем одливу новца из буџета.

 

За Жиг инфо:
Жељко Маторчевић

Насловна: Илустрација/Жиг инфо/вештачка интелигеницја

Последње