PRITISCI NA MAGIP SE NASTAVLJAJU A sad adio Grocka?

admin
februar 16, 2016

0 komentara

9 min čitanja
2

Kamioni „Eko Grocke“ kruže, smeće se ne odnosi. Na čelu „Eko Grocke“ već viđena lica, ista ona koja su rukovodila javnim komunalnim preduzećima u Grockoj a ista propala.

Nakon potpisanog ugovora o javno privatnom partnerstvu između „Magip DOO“ i GO Grocka događaji se nižu kao u stripu. Samo potpisivanje ugovora započelo je gromoglasnim najavama i pohvalama, veličanstvenim prijemima i još veličanstvenijim najavama.

– U narednih 25 godina italijanski investitor će u kapacitete novog komunalnog preduzeća uložiti taj novac, a to se pre svega odnosi na novi vozni park, kante za smeće, kao i na reciklažne kontejnere za papir, staklo i plastiku – rekao je Dilberović posle potpisivanja ugovora.
On je istakao tada da je to veoma važan dan za građane opštine Grocka, jer je ta opština prva među beogradskim opštinama koja je pristupila rešavanju decenijskog komunalnog problema principom javno-privatnog partnerstva.

Početak rada

Od prvog novembra 2015. godine „Italijani“ su zajedno sa opštinom , preuzeli brigu o otpadu i grejanju u Grockoj. Novo javno-privatno preduzeće “Eko Grocka” čine firma “Magip” sa 80 odsto udela u vlasništvu i opština Grocka sa 20 procenata. Pre toga, ugašena su tri javna komunalna preduzeća u Grockoj, od kojih su dva osnovana za vreme vladavine SNS-a (u prethodne dve godine). Sva tri preduzeća, odnosno JKP „Grocka“, JKP „Gročanski komunalac“ i JP „Toplifikacija“ su od 2013. godine u velikom finansijskom minusu i svrstavaju su u veće dužnike.
Potpisanim ugovorom, italijanska firma “Magip” je trebalo od prvog novembra 2015. godine da krene punim kapacitetom, odnosno da obezbedi vozni park kao i kante i kontejnere za domaćinstva. Međutim, početak rada dočekan je bez namenskih vozila i postojao je i problem homoligacijom istih. U samom početku „Eko Grocka“ je iznajmljivala kamione od mnogih preduzeća a najviše od JKP- „Grocka“ koji su bili i više nego pohabani.

Decembar 2015. godine je bio tek haotičan. Mesec i po dana od početka rada u Grockoj stanje sa odnošenjem smeća je bivalo sve gore, a podeljene kante i kontejneri su daleko manjem broju nego što je najavljeno. Čelni ljudi GO Grocke u tom vremenu počinju da kritikuju stranog partnera za nastalo stanje. U praksi, čelni ljudi su kritikovali organizovanost posla od strane „Eko Grocka“ ne obrazlažući da su za tu organizaciju zaduženi oni koje su postavljene od strane GO Grocka.

Početak reorganizacije

Strani partner „Magip“, shvativši da se posao zaista na terenu ne izvršava kako bi trebalo, počinje sa reorganizacijom posla. Otkaz u „Eko Grocka“ prvi daje Vladimir Teofilović, nakon što se posumnjalo u njegovu stručnost prema poslu. Vladimir Teofilović je već dosta puta bio zanimljiv raznim medijima zbog svog rada i pozicije koje je sticao na dosta brz način čak i za ovdašnje prilike u našoj državi. Direktno iz Urgentnog centra gde je stavljao gips u ortopedskoj ambulanti Simonović ga je postavio na jedno ad najodgovornijih mesta, direktora službe koja kontroliše trošenje novca u “Železnicama” i tako postao stručnjak za finansije.

Vladimir Teofilović

Osim munjevitog uspona bivšeg gipsara (medicinski tehničar), koji je od pripravnika za samo dva meseca stigao do direktorskog mesta, za Teofilovića se vezuje još jedan presedan. On je umesto papirnih legitimacija, koje su oduvek nosili inspektori Unutrašnje kontrole (UK) „Železnica“, čiji je posao da kontrolišu zakonitost trošenja novca i resursa preduzeća, od juna 2014. godine uveo značke poput policijskih. Svaka značka je imala broj. Teofilović je sam sebi dodelio broj 007.

Početak problema

Prvi sukob između italijanskog partnera „Magip“ i GO Grocka u „Eko Grocka“ počinje negde nakon što Teofilović podnosi ostavku. Ubrzo nastaju protesti rukovodioca u „Eko Grocka“ koje podržava čak i direktor Borko Bali koji je takođe Simonovićev kadar iz Železnica Srbije.

Razne ucene, prijave pa čak i mobing su nešto što se ovih dana sumnja da se sprovodi u tajnosti u „Eko Grocka“. Naravno, sve prijave i optužbe su poslate nadležnim organima gde će se o njima odlučivati. Za sada, sve deluje kao da će GO Grocka raskinuti ugovor sa italijanima. Ono što se sigurno zna, po gps evidenciji, veći broj kamiona i radnika samo kruži širom opštine Grocka ne odnoseći smeće. Zašto je to tako, verovatno znaju čelni ljudi GO Grocka.
Italijanima, odnosno „Magipu“ nije preostalo ništa drugo nego da podnese krivične prijave protiv tih počinioca. Mogu Italijani i podneti postupak za raskid ugovora i nadnoknadu štete, što je možda i krajnji cilj GO Grocka, ali šta dalje?

Ako se to desi, ceh će opet plaćati građani. Čelne ljude GO Grocka iz svog džepa to neće koštati ništa. A para svakako nema. Pokrenuti novo komunalno preduzeće gotovo je nemoguće. Probali su čelni ljudi GO Grocka i to, ali se pokazalo da posle samo godinu dana rada ono ne funkcioniše a račun im je bio blokiran zbog dugovanja. Danas para ima, pristižu nova vozila, kontejneri. Radnicima plata je konačno uvećana i redovna. Konačno su radnici dobili i svlačionice, taolete, mokre čvorove i ne presvlaču se kao nekada na livadi.

Ko zna, možda nam zbog svega ovoga Italijani kažu „a sad adio“, ali šta posle kada je sve već isprobano i nije dalo rezultate. Da li će i posle svega uopšte doći neki novi strani investitor?

Za Žig Info:
Željko Matorčević

Poslednje