Širom područja GO Grocka, u poslednjih mesec dana od strane Komunalne inspekcije, započento je „kažnjavanje“ svih onih preduzetnika, preduzeća i ostalih koji su istakli reklamu.
S obzirom da je većina preduzetnika prvi put imala priliku da se upozna sa takvim nametom, mnogi su pozvali redakciju Žig Info i požalili se na taj problem. Kako su nam rekli, ovakav čin naplate je neviđen lopovluk,a pogotovo suma koja im se traži u iznosu od 30 000 dinara da plate u roku od osam dana, ili pola odmah. U početku, kako su nam naveli, Komunalna inspekcija nije pisala takozvane opomene ili upozorenja već ih je odmah kažnjavala. Sada je već drugačije, tako kažu.
Za redakciju Žig Info su ispričali i da je GO Zvezdara pokušala isti vid naplate, ali da su privrednici bili jedinstveni i uspeli su protestom da stopiraju akciju naplate.
Međutim, ovakva naplata je itekako po zakonu ma koliko god ona bila bolna za preduzetnike. Naime, firmu i naziv lokala ne treba mešati jer su to potpuno različite stvari. Firma sadrži poslovno ime, dakle podatke o preduzeću, adresu, ime vlasnika, odnosno podatke koji se nalaze na pečatu. Preduzetnici obično te podatke stave na vrata. Sve preko toga je reklama. U opštini se daje odobrenje za reklame do dva kvadrata, a ako postoji potreba za većom reklamom, odobrenje se dobija od Gradskog sekretarijata za saobraćaj. Plaćanje reklame je obavezno, a cena je ista bez obzira na to da li je reklama manja od dva kvadrata.
Po važećoj odluci iz 2012. godine, Opština izdaje odobrenje za postavljanje reklame na osnovu priložene dokumentacije, od čega je najvažnija takozvana projektna dokumentacija. Plaćanje se obavlja u Upravi za prihode grada Beograda.
Sadržaj reklame nije bitan, tako da reklama može da svetli, trepće, u jednoj ili više boja… Posebnih naknada za to nema. Na reklami može da stoji ime lokala ili ime brenda, ukoliko se nekome na dva kvadrata isplati da reklamira nekog drugog. Projekat obavezno mora da se donese i na osnovu njega opština izdaje dozvolu i odobrenje za postavljanje reklame.
U suštini, sve što nije na vratima i nije veće od „A4“ formata, može doći na naplatu. I to je po zakonu, odnosno propisu. Međutim, postavlja se pitanje zašto se sada krenulo u naplatu „reklama“ a nije ranije.
Poznavaoci političkih prilika kažu da je to već viđen metod, da kada nestane para u budžetu, ili treba da se „popuni“, pronađe se takvo nekakvo rešenje. A suma novca, po njihovim rečima, koja će se prikupiti ovim putem nije zanemarljiva.
Izvori Žig Infa iz GO Grocka, takođe, navode da je vrlo moguće da se zbog toga krenulo u „naplatu reklama“. Kažu da postoje sumnja da u budžetu GO Grocka postoji više milionski minus.
Za Žig Info:
Željko Matorčević