Гроцка – Након што је портал Жиг инфо објавио текст о бизарном инциденту у ОШ „Илија Гарашанин“ и ћутању администрације, руководство школе се коначно огласило. Међутим, њихов званичан одговор, у којем позивају на смиривање тензија и поверење у просветне раднике, у оштрој је супротности са оним што је мајка ученице С.П. доживела дан раније на састанку у школи, где је њено дете, како тврди, дочекано оптужбама, притиском и речима директорке: „Ништа ти не верујем.“
Тек након што је јавност узбуркана нашим текстом, из ОШ „Илија Гарашанин“ стигао је званичан допис који потписује директорка Љиљана Бошковић Милојевић. У њему се наш текст описује као „сензационалистички“ , а потврђује се да је до „неспоразума“ дошло када је ученик показао туђу свеску као своју. Школа тврди да је ситуација „коригована“ чим се ученица огласила и да је до забуне дошло јер свеска није била прописно обележена.
Оно што је кључно, школа пребацује одговорност на родитеље, наводећи да су се обратили медијима „без претходног контакта са наставницима, одељењским старешином или школом“ и пласирали „непроверене и непотпуне информације“. У допису се апелује да нема места „страху, подизању тензија, нити притисцима, јер се ради о педагошкој ситуацији која се решава уобичајеним педагошким поступцима“.
Шта се дешавало иза затворених врата?
Међутим, писмо родитеља које је стигло у нашу редакцију открива потпуно другачију слику и доводи у питање тврдње школе о „уобичајеним педагошким поступцима“. Наиме, мајка ученице С.П. је још 30. септембра, дан пре одговора школе, имала заказан састанак код наставнице Милице Тодоровић.
„Када сам дошла на планирани састанак, уместо само наставнице, дочекала ме је цела управа школе и наставница. Речено ми је да је то због тога јер сам случај написала Жиг инфу. Случај их данас није толико занимао, колико их је занимао мејл који сам упутила Вама“, наводи мајка.
Према њеним речима, наставница је све негирала, а на конкретна питања није давала одговоре. Када је мајка затражила суочавање деце и наставнице, наставница је напустила састанак под изговором да „није у стању да присуствује“.
Тада на сцену ступа директорка школе. „Уместо ње, дошла је директорка која је рекла мом детету: ’Као што си ти јуче плакала, тако сада наставница плаче’, пребацујући кривицу на њу“, сведочи мајка и додаје да нико од присутних није видео да наставница плаче. Након што је девојчица испричала своју верзију догађаја, уследио је шок.
„Директорка јој је дрско и повишеним тоном одговорила: ’Ништа ти не верујем’“, тврди мајка.
Притисак на дете се ту није зауставио. Како мајка наводи, школски психолог, чија би улога требало да буде заштита ученика, вршио је притисак на девојчицу понављајући питање: „Колико пута си ти наставници рекла да је свеска твоја и да ли си јој уопште рекла?“
Коме веровати?
Док школа у званичном допису позива родитеље да имају поверења у просветне раднике и да се неспоразуми решавају разговором, сведочење мајке показује да је њен покушај разговора резултирао оптужбама, емотивним манипулацијама и отвореним неверовањем у исказ детета. Поставља се питање: да ли је оптуживање детета да лаже и пребацивање кривице на њега заиста „уобичајени педагошки поступак“?
Чињеница да је школа реаговала тек након притиска јавности, а да је њихова интерна реакција, према овим тврдњама, била усмерена на застрашивање и дискредитовање детета и родитеља, буди озбиљну сумњу у искреност њихових намера.
„До када ће се у овој школи уважавати само емоције наставника и до када ће се бранити само њихови интереси? Желимо правду и на овоме нећемо стати. Срамота за једну школу и радни колектив“, закључује огорчена мајка.
Портал Жиг инфо ће наставити да прати овај случај, јер јавност, а пре свега родитељи, заслужују да знају да ли су деца у образовним установама сигурна, заштићена и да ли се њихов глас чује.
За Жиг инфо:
Жељко Маторчевић
Насловна: Илустрација: Жиг инфо/ вештачка интелигенција