Izložba traje do 1. juna 2021. godine.
– Postavka u Rančićevoj kući obuhvata više desetina radova Mile Gajin, aka Mila Issaya, vizuelne umetnice školovane na Akademiji primenjenih umetnosti u Parizu, i predstavlja svojevrsni likovni putopis predelima Francuske i Tajlanda. Likovne zabeleške u formi slike i crteža, manjeg do srednjeg formata, nastajale su spontano tokom putovanja 2018/19. godine. Crteži rukom rađeni su u pokretu, u tradicionalnim tehnikama, ilustrujući trenutak i beležeći brze impresije. Otud su od likovnih tehnika korišćene one na papiru – akvarel, akril, kolaž, ugljen, olovke, tuš… Primenjena umetnica i osvedočeni majstor ilustracije prizore beleži u skicen-blokovima, a viđeno najčešće opisuje tušem i perom – laviranim, koloristički akcentovanim, ili pak bojenim crtežom.
Vizualizacija utisaka varira od skiciranja prizora, do obrade izdvojenih detalja ili tradicionalnih simbola, dopunjenih elementima koje potiču iz kultura u kojima živi i stvara. U okviru mapiranje senzacija, putopis kao prikaz viđenog, od spoljašnjeg jednovremeno vodi i ka unutrašnjem – INNERSPECTED – postajući introspekcija utisaka i proživljenog… – navodi u uvodnoj reči kataloga Zorica Atić, istoričarka umetnosti.
Biografija: Mila Gajin / Mila Issaya (1981) rođena je u Jagodini, gde pohađa osnovnu i srednju školu. Godine 2002. završava jednogodišnje studije u prestižnom ateljeu „Atelier de S`evres“ u Parizu, a zatim polaže prijemni ispit na pariskoj Akademiji primenjenih umetnosti „Ecole nationale sup`erieure des arts d`ecoratifs de Paris“ (ENSAD), našavši se na visokoj drugoj poziciji od ukupno 2.000 kandidata. Tokom petogodišnjih studija (2002-2007) specijalizuje umetnički smer grafika i ilustracija, i svestrano eksperimentiše širokim spektrom umetničkih izraza. Uspešno je završila akademiju umetničkom knjigom ilustracija inspirisanom srpskim mitološkim predanjem, i radom inspirisanim kinematografskim delom Vima Vendersa (‘Le carnet perdu’, 2007). Po vokaciji ilustrator i grafički dizajner, i iznad svega primenjeni umetnik, ostvarila se u širokom rasponu izraza – ilustrovala je brojne magazine i izdanja izdavačkih kuća u Beogradu i Parizu (izdavajamo IP „Čuvari“, Beograd; „Hatier“ 2006/7, „Un Infini Cercle Bleu“ 2014, i „Lila LC“ 2020, Pariz), crteže i maske za pariske pozorišne predstave (izdvajamo teatar marioneta „Les Grandes Personnes“, 2006; dečja pozorišta „Point Virgule“ i „Funambule de Montmartre“, 2009-2011), grafički dizajn za film „Tesla, ses confidences électriques“, WISEMOTION, Paris, a takođe i za „Tesla Memory Project“, UNESCO. U periodu 2009 – 2020. godine predstavila se kao dizajner i autor kreatorskog nakita, predmeta, putopisa i ilustracija na brojnim samostalnim i primenjenim izložbama u zemlji i inostranstvu (Japan, Francuska, Nemačka, Švajcarska, Italija…), takođe i učešćem na likovnim kolonijama i studijskim boravcima (Beograd, Pariz, Ženeva, Rim…). Izdvajamo ilustracije i grafički dizajn posvećene rodnoj ravnopravnosti – ilustracije knjige „Les Résilientes“ – znamenite žene istorije, izdavač „Lila LC“, Pariz (2020), i učešće u projektu posvećenom jednakosti žena u radu, International Labour Organisation UNESCO (muzički klip „We Sing“, 2021). Živi i radi na relaciji Srbija – Francuska.
Rančićeva kuća, spomenik kulture i autentični varoški dom Srbije s početka 19. veka, raspolaže galerijskim prostorom opremljenim vitrinama, idealnim za postavke primenjene umetnosti. Ova skladna, skulptoralno oblikovana lepotica narodnog neimarstva beleži više od dva veka trajanja i četiri decenije kulturne namene, a svakom posetiocu daruje nezaboravnu atmosferu svog vanvremenskog sklada i spokoja. Kuća raspolaže i prostranom baštom koja se koristi kao letnja muzička scena, radioničarski prostor i galerija na otvorenom.
Dobro došli!