Почетна » Аутобуси крцати, путници негодују, радови мењају трасе

Аутобуси крцати, путници негодују, радови мењају трасе

Ред вожње тешко је ухватити

од Други Пишу
0 коментар

Последњих недеља возила стижу на станице препуна тако да само на снагу и мишиће успе да уђе по двоје-троје. – Ред вожње тешко је ухватити.

Контролорима ће бити наложено да у наредним месецима не буду репресивни, већ да само сугеришу путницима шта треба да раде у возилима, најавио је недавно градоначелник Александар Шапић. А, да и није паметно да последњих дана контрола у возилима буде ригорозна најбоље указују слике из јавног превоза у последњих петнаестак дана. Јер, готово да нема дана у седмици а да гужве нису неподношљиве. Гурање људи код врата како би још неко ушао иако места нема у возилу, остајање по 20, 30 људи на станици баш зато што у аутобусу нема места за све, оправдани гнев и незадовољство и у возилима и на стајалиштима… – у сваком делу дана и у сваком делу града данима је овако.

А зашто нема довољно возила на улицама и зашто се не поштују редови вожње, као и да ли ће коначно неко због тога сносити одговорност, за сада Београђанима нико не одговара

Колико се редови вожње не поштују и колико с разлогом путници негодују указују сцене на многим линијама.

Једна од њих је и 26. На њој је путнике, како неки од њих наводе за наш лист, у суботу по подне у смеру Браће Јерковић – Дорћол снашло све што их је могло снаћи, од изостанка полазака, преко неподношљиве гужве и остајања многих путника на стајалиштима, до преусмеравања.

Нешто пре 14.15 часова на станици Драгице Кончар 1 у насељу Браће Јерковић, како истичу грађани, било је тек два-три путника. Пошто, додају, знају да суботом у то време 26 наилази на седам-осам минута, нису се чудили мислећи да им је претходни аутобус отишао „испред носа”. Али, прошло је и 14.30, па и 14.35, а ниједног возила на станици где стаје искључиво „двадесетшестица”. Тад је било већ двадесетак људи. Први аутобус наишао је нешто после 14.45 и после изостанка чак четири аутобуса који су по реду вожње морали да наиђу у том периоду. Када су се врата отворила, нико није изашао, на једвите јаде угурало се пет-шест путника.

Ништа боља слика, наводе суграђани, није била ни на наредној станици, Јована Бијелића, јер и ту много путника није успело да уђе. Тек на стајалишту Централно гробље, где је чекало 40-50 путника, део њих је изашао, део је ушао, али опет добар део остао је на стајалишту. И тако од станице до станице.

Очекивало се да, када аутобус избије на Булевар краља Александра, буде нешто боља ситуација јер се ту укршта више линија, али нада је била узалудна. Дуж целог булевара на свим станицама, колико људи је излазило, толико је и улазило, па је у „двадесетшестици” непрестано био „човек преко човека”. И ту није био крај непријатним изненађењима јер када се стигло до Трга Николе Пашића, наводе поједини који су се нашли у том аутобусу, схватили су да му је и измењена траса и да уместо преко Теразија и Коларчеве иде преко Дечанске и Македонске. Уз уздах, колико-толико, свежег ваздуха уследио је коначно и уздах олакшања многих када су изашли на Трг републике.

– Уф, коначно! – слично су реаговали многи који су напустили возило на Тргу.

„Двадесетшестица” није једина линија са таквим проблемима. У редовним околностима, што свакако нису претходних петнаестак дана, она је чак и прилично редовна. Али, овде је послужила само као сликовит пример онога што се данима грађанима дешава – да возила нема више од пола сата, да су у њима неподношљиве гужве, да путници остају на станицама… И баш због свега тога, јер ово није прича само од „двадесетшестици”, него о непоузданом и лошем јавном превозу у главном граду данима, не би било добро да контрола буде ригорозна и репресивна.

А зашто нема довољно возила на улицама и зашто се не поштују редови вожње, као и да ли ће коначно неко због тога сносити одговорност, за сада Београђанима нико не одговара. Незванично се може чути, док се чекају нередовна возила, да је њихов број смањен због несташице горива. Званично, тако нешто за сада нико не потврђује.

Нисте оверили? Ма, нема везе

Да су и контролори свесни да у тренутним околностима није паметно да терају грађане да оверавају карте (што би свакако било разумно да је превоз редован и квалитетан) поручују и искуства грађана. Читатељка Борка Вуксановић јуче је, каже, у аутобус 77 ушла на станици после Градске болнице, а одмах на наредној ушло је и двоје контролора.

– Када ми је пришао контролор, искрено сам му рекла да сам ушла на претходној станици и да сам заборавила да оверим карту и пружила сам му картицу. Упитао ме је докле идем. Одговорила сам да идем до Македонске на шта је узвратио: „Ма убрзо излазите, не оверавајте” – испричала је видно изненађена Вуксановићева.

Измене на лијама 25, 25П, 26 и 26Н

Током извођења радова на санацији дефекта на канализационој мрежи у Улици Максима Горког, до 17. октобра биће промена у раду линија јавног превоза, саопштавају из Секретаријата за јавни превоз. Радови се изводе на коловозу у зони раскрснице са Улицом господара Вучића и та деоница биће потпуно затворена за саобраћај. Возила са линија јавног превоза 25, 25П, 26 и 26Н саобраћаће на следећи начин:
– у смеру према Вождовцу улицама Максима Горког, Јужним булеваром, Ђердапском, Господара Вучића, Крушевачком и даље редовним трасама;
– у смеру према Вуковом споменику улицама Крушевачком, Господара Вучића, Грчића Миленка, Јужним булеваром, Максима Горког и даље редовним трасама.
Привремено се успоставља стајалиштe Крушевачка у Крушевачкој (смер ка Вождовцу) на позицији ЕД стуба који се налази испред кућног броја 6.
Привремено се укидају стајалишта Тетовска, у оба смера, и Јужни булевар, у смеру ка Вуковом споменику.
Возила на измењеном делу трасе користиће следећа стајалишта: у смеру према Вождовцу – Јужни булевар у Улици Максима Горког, Крушевачка и Душановац (Пошта) у Крушевачкој улици, док ће у смеру према Вуковом споменику користити стајалишта Душановац (Пошта) и Крушевачка у Улици крушевачкој и МПИ у Јужном булевару.

 

Дејан Алексић, Политика

Можда ти се свиди

Оставите коментар

one × two =