Хрватска такси компанија Цаммео група њавила је да ће почетком августа званично почети рад у Србији и то прво у Београду где ће ангажовати око 100 возила.
Цаммео је заинтересован да се прошири и на друге градове Србије а српске колеге кажу да је конкуренција добродошла уколико поштује законске прописе који важе на нашем тржишту.
– Цаммео у Србији не намерава да отовори властиту такси компанију, већ да кроз франшизу ангажује заинтересоване таксисте у Србији – објаснио је директор Цаммео групе за Србију Гојко Кисић и додао да таxи Цаммео осим бренда својим таксистима даје и јединствен позивни број, професионални кол центар, маркетинг на националном и локалном нивоу и напредни софтвер.
Он је објаснио да је Цаммео група на тржишту Србије већ присутна кроз софтвер Таxи Навигатор, намењен такси компанијама, који се већ користи у Зрењанину, Чачку, Новом Саду, Панчеву и Лесковцу.
Према његовим речима Цаммео је већ неколико месеци кроз пробни франшизни модел пословања присутан у Лесковцу.
– Циљ компаније је да своју франшизну мрежу прошири на све градове у Србији и да заузме водећу позицију на регионалном такси тржишту – рекао је Кисић.
С обзиром да је у Лесковцу већ почео да фунционише пробни франшизни модел, на Фејсбук страници ове компаније „Таxи Цаммео Србија“ наведено је да је у том граду цена пређеног километра у првој тарифи, од 06.00 до 22.00 сати, 55 динара док је у другој тарифи, ноћу, недељом и државним празницима, цена километра 60 динара.
Први сат чекања је бесплатан док се сваки следећи наплаћује 400 динара. Превоз пртљага до 30 килограма такође је бесплатан у овој такси компанији.
Председник Савеза удружења таксиста Србије Александар Бјелић каже да је конкуренција здрава и добродошла, али да сви морају поштовати постојећу законску регулативу.
Он је подсетио да је број возила у Београду ограничан, да такси превоз функционише на основу петогодишњег плана и да су цене прописане одлуком коју је потписао градоначелник.
– Ако ће да користе возила из посотјеће контигента такси сервиса то је попуно легитимно, али ако мисле да пробају да отворе тржиште и убаце нека своја возила онда нису упознти са могућностима како то функционише у нашем граду – рекао је Бјелић.
Он је истакао и да уколико хрватска компанија намерава да „иде са ценом испод оне коју је градоначелник прописао, то неће моћи“ и подсетио да се и тај пропис мора спроводити, а уколико то не буде тако удружење таксиста ће реаговати.
Бјелић је навео да за сада нико из хрватске компаније Цаммео није контактирао било кога из тог савеза, који окупља 10 највећих такси компанија и удружења.
Он је подсетио да су сви градови и општине дужни по закону да доносе планове и програме за такси службу.