Део расхладних уређаја у ГСП неисправан. Најтеже на линијама 43, 95 и 101
КЛИМА у појединим аутобусима ГСП „Београд“ на линијама 43, 95 и 101 – купа, уместо да хлади путнике! Путници се жале да су расхладни уређаји процурили, а вода капље са плафона и слива се низ прозоре. Најкритичније је, кажу, на задњој платформи, где цури на све стране, па су чак и тапацирана седишта натопљена као упијач за печат. Не може ни да се седи нити да се стоји, јер капље за врат.
– Уговорен је посао на годину дана, а крајем прошлог месеца почели су са сервисирањем – каже Жељко Милковић, директор ГСП. – Ако све буде функционисало како треба, ићи ћемо на то да уговоримо посао на две године. У возилима у којима постоји клима – ради. Наравно, могући су тренутни кварови у току вожње, који се одмах уклоне. Ако путници примете да у климатизованом аутобусу уређај не ради или је неисправан, треба о томе да обавесте возача.
Такође, догађа се да путници не знају да подесе усмериваче хладног ваздуха који су распоређени на плафону, те да због тога не осећају хлађење. Ипак, у ГСП кажу да су најчешћи проблем – отворени прозори.
– Путницима се чини да клима не ради, а проблем су заправо отворени прозори и отварање врата на станицама између којих је размак мали, око 500 метара – објашњава Милковић. – Немогуће је у тим условима постићи задовољавајуће хлађење, нарочито када су екстремне врућине.
Први човек ГСП додаје да уградње климе у стара возила неће бити, јер је неоправдано уложити 8.000 евра по возилу чија је вредност мања од ове суме. Он каже да је са техничког аспекта, потпуни промашај било инвестирање 250 милиона динара у климатизацију старих возила, јер она немају ни довољну снагу мотора да подрже ефикасан рад климе.
РЕМОНТУЈУ 40 ТРАМВАЈА
МАДА ће стари аутобуси дочекати отпис без климе, ГСП планира да у чешке КАТ4 трамваје, познате „кате“ постави расхладне уређаје. Осим климатизације овим шинским возилима предстоји и визуелна модернизација, као и уређење унутрашњости.
Биће ремонтовано 40 „ката“, јер су се ови трамваји показали као изузетно добри, издржљиви и одговарајући за услове у Београду. Осим тога, сви делови се производе код нас, па је и њихово сервисирање много јефтиније и једноставније у односу на КАФ трамваје.
Н. В. Новости